מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הקמת משפחה סיפורה של סבתא הלן נג'אר

יעל, מעיין וסבתא הלן במפגש הקשר הרב דורי
הלן בצעירותה
הגשמת החלום

כשהלן עלתה לארץ מתוניסיה בגיל 17, היא ומשפחתה היו חסרי כל ולא היה להם דבר פרט ל- 100 דולר ומזוודה לכל אחד. כשהגעתי לארץ הייתי צריכה לצאת לעבוד וגם האחים נאלצו לצאת לעבוד כי למעשה אנחנו סוג של התחלנו חיים חדשים במדינה אחרת, ויש לציין שאימי הייתה כבר מבוגרת מידי והאחים שלי יותר מבוגרים ממני. גדלתי עם שלושה אחים ועליתי לארץ ישראל עם שניים מהם כיוון שאחי הבכור ג'ורג' עלה לצרפת והתחתן שם עם בחירת ליבו שהכיר עוד בתוניסיה.

לעומת זאת היה חלום שכן היה ביכולתי להגשים, והגשמתי אותו, חלום זה היה הגדול מכולם ואת החלום הזה היה להקים משפחה, כיוון שאימי הייתה אלמנה בגיל 61 (כשהייתי בת 6 בלבד).

הלן בצעירותה

תמונה 1

הוריי היו מאוד מבוגרים ואני תמיד זכרתי אותם כמבוגרים אז אני רציתי שהילדים שלי יראו אותי צעירה ולא מבוגרת, רציתי שהם יזכרו אותי צעירה כי את אימא שלי אני תמיד זכרתי כמבוגרת עם שיער שיבה אפור על ראשה, רציתי להיות יותר בסביבה שלהם יותר שנים איתם, להזדקן איתם ביחד, לזכות לראות נכדים ואפילו מי יודע אולי גם נינים.

הלן כיום

תמונה 2

הזוית האישית

הנכדה מעיין: "אני מאוד נהנתי לעשות את העבודה הזאת בגלל שהאזרחית הוותיקה היא גם סבתא שלי וזה גם נתן לי עוד הזדמנות זהב ללמוד על המשפחה שלי ועל ההיסטוריה שלה ולראות תמונות ולשמוע סיפורים שלא שמעתי לפני כן."

התלמידה יעל: "היה לי מאוד כיף לעשות את העבודה וללמוד על ההיסטוריה של הלן."

מילון

ג'ו דה מה ג'ו דה וילה
משחק ידיים משחק מכוער

ציטוטים

”לא לריב, לפתור דברים בשיח“

הקשר הרב דורי