מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא רחל דואני

סבתא בת 5
סבתא ומשפחתה
רקע על סבתא - חיי התנדבות ועזרה לאחרים

לסבתא שלי קוראים רחל, שם המשפחה הקודם שלה היה לוי. שם המשפחה שלה עכשיו הוא דואני. סבתא שלי נולדה שבעה חודשים לפני קום המדינה, בתאריך 10.9.1947. לאבא שלה קוראים אהרון ולאימא שלה קוראים אסתר. יש לה שמונה אחים ואחיות כולל אותה. כולם בחיים למעט אחותה הבכורה תמי, שנפטרה ממחלה.

ילדות

סבתא שלי נולדה בחיפה וגדלה שם עד גיל 5. בגיל 5 היא עברה לגור בטבעון עם כל המשפחה שלה. התחביבים שלה היו לשחק משחקים ולטייל. המשחקים שסבתא שלי הכי אהבה לשחק היו חמש אבנים, דומינו ודוקים. המקצוע הכי אהוב על סבתא שלי היה ממתמטיקה. לסבתא שלי לא עשו בת מצווה בגלל שבתקופה של סבתא שלי לא נהגו לחגוג בת מצווה.

נעורים וצבא

סבתא שלי למדה בטבעון בבית ספר יסודי בשם "רימונים" עד גיל 14. בתקופה שלה לא הייתה חטיבה, אז סבתא שלי נשלחה ללמוד בפנימיית "אהבה". בגיל 16 סבתא שלי נשלחה לשנת התמחות לעבודה עם נוער בסיכון, ובגיל 17 סבתא שלי עבדה עם נוער שעלה מצרפת. קראו למקום "רמת הדסה". סבתא שלי לא הלכה לצבא בגלל שהיא רצתה לעזור למשפחה שלה, ובמקום שירות צבאי סבתא שלי הלכה לעבוד בפנימיית "גבעת הוד" בהוד השרון.

סבתא בנעוריה

תמונה 1

נישואים

סבתא שלי הכירה את סבא שלי בגיל 18. הם נפגשו במסיבה והם היו בני זוג במשך שנתיים וחצי, ואז סבא שלי הציע לסבתא שלי נישואים בגיל 21 וסבא שלי היה בן 22. סבא וסבתא הכירו וגרו בהוד השרון והתחתנו באולם אירועים בחתונה גדולה.

חפץ חשוב לסבתי

החפץ החשוב לסבתא שלי הוא הציורים של אחותה תמי ז"ל. היא נפטרה ממחלה. היא הייתה חולה קשה מאוד. סבתא שומרת עליהם עד היום.

הזוית האישית

דניאלה: אני מאוד נהניתי להכיר את סבתא שלי מקרוב יותר ולהכיר את הסיפור שלה.

רחל: היה לי מאוד כיף לבלות עם הנכדה שלי ושהיא מתעניינת בעבר שלי.

מילון

כפר הנוער רמת הדסה
כפר הנוער רמת הדסה סאלד הוקם בשנת 1949 על ידי הסוכנות היהודית כבית זמני לילדים ניצולי השואה ונקרא על שם הנרייטה סאלד שעמדה בראש ארגון עליית הנוער. כפר הנוער נמצא בצפון קריית טבעון. במשך השנים התאים את עצמו הכפר לצרכיה המשתנים של המדינה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבתא שלי שומרת עד היום על הציורים של אחותה, תמי ז"ל “

הקשר הרב דורי