מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא תמרה נהגה להגיד את האמת גם אם זה לא תמיד הרגיש טוב, ותמיד לימדה את אבא שלי להגיד את האמת
מתוך: הסיפור של תמרה במלחמה
תמרה הייתה אישה מצחיקה וגם מאד מסודרת, תמיד היה לה חשוב לדאוג למשפחה ושהכל מסביבה יהיה יפה ונקי, וכך היה
מתוך: הסיפור של תמרה במלחמה
היינו מגיעים בכל צהרי שישי, כולנו, ולפעמים מביאים חברים. והתפריט היה קבוע! במשך שנים! מרק עוף עם אטריות או אורז ושניצל עם ציפס…
מתוך: חכמת נשים בנתה ביתה
על מצבתה כתבנו: לב חכם, עין טובה ואוזן קשבת. היא היתה אישה חכמה ובעלת חכמת חיים גדולה
מתוך: חכמת נשים בנתה ביתה
לאמי היה חשוב שילדיה ילמדו תורה וילכו בדרכים טובות, ולכן החליטה ללכת לסופר סת"ם ולכתוב ספר תורה. לקח לו כשנה לכתוב את הספר
מתוך: חיים של פעם – צדקה עמר
הנתינה זו קבלה. לראות את החלש. למדתי ליהנות מהנתינה ולראות בכל בני האדם כשווים ללא הבדל צבע, דת לאום
מתוך: תכשיטי הזהב
היינו קמים מוקדם מאוד בבוקר, עוזרים לחלוב את הפרות, לקצור ירק, ולהאכיל את התרנגולות.
מתוך: הפרדה חביבה
זכורות לי חוויות רבות מהתנועה. הצריף שהיינו מקיימים בו את הפעילויות שלנו. היה מעץ עם רעפים אדומות, והרגיש כמו בית שני לילדים והמדריכים שהגיעו מקיבוצים שונים באזור
מתוך: סיפורו של סבא צביקה
זה המסר של סבתא אלי ולכל הנכדים – שלא נשכח אותה לעת זקנה. "כי לא טוב היות האדם לבדו
מתוך: סיפור על סבתא מיוחדת
הוארו עייני ועשיתי לאימי וידוי וקריאת שמע .פעם ראשונה בחיי שעשיתי דבר כזה
מתוך: אירוע ששינה את חיי
הילדות נראתה בעניי "כחיים טובים" מאחר שלא היינו מודעים לאפשרות ריבוי בגדים כפי שחיים היום הילדים הייתה הסתפקות במועט לכולם
מתוך: הילדה השקטה
בשנת 1952 כשסבתא נגה הייתה בכיתה ד', היה פילוג בקיבוץ עין חרוד, שבו גדלה. אנשים התחלקו לשתי קבוצות, על רקע אידיאולוגי, חלק הלכו לקיבוץ חדש וחלק נשארו בקיבוץ הישן
מתוך: הסיפור של סבתא נגה
אהבתי שבבית הספר היסודי בנהלל, היו מעט ילדים והיתה בו אווירה מיוחדת, נחמדה ביתית וחמה
מתוך: המורה הותיקה
שהתקרבו ימי ללדת את יעל, היה ברור לי כמו לכולם, שאין לי רשות לתת לה שם כרצוני. הילד שייך לקיבוץ והקיבוץ צריך לקבוע את השם
מתוך: סיפורה של סבתא חנהל'ה שלי
תחילת השירות שלי הייתה באוניית מלחמה שקראו לה "אוניית חיל הים חיפה", ובקיצור אח"י חיפה
מתוך: מקימים משפחה בארץ
לאחר גירושם מהעיירה עם תחילת המלחמה, נראה כי קיום המנהגים והמסורת היהודית היה בלתי אפשרי, אך למרות זאת היה קיום סמלי של היהדות לכל אורך הדרך.
מתוך: השואה, העלייה ומה שביניהם