מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שיחות " רב צדדיות" בנושאי מים עם המדינות השכנות
שיחות שמתקיימות עם נציגים מהמדינות השכנות (ערב) בנושא חלוקת המים באזורנו.
מתוך: מים כבסיס למפגשים עם השכנים
שיחות סמלי בוגרים
שיחות שהתקיימו בשומר הצעיר בכיתה י"א ובו עמד כל חניך בפני הקבוצה הציג את תפיסותיו וערכיו השומריים וכל הקבוצה דנה בהם. מאין דינמיקה קבוצתית העל עוצמות גבוהות. כל מי שלא עמד בשיחות אלו פרש מהקבוצה.
מתוך: דור ראשון ליוצאי השואה
שיחת קיבוץ
אסיפה של כל חברי הקיבוץ שבה החליטו החלטות בהצבעת רוב דמוקרטית.
מתוך: "מבצע תינוק"
שיט
שַׁיִט הוא תחבורה בנתיבי מים, לרבות בים הפתוח, בנהרות ובאגמים, בנמלים ובמעגנים או בנתיבי מים פנים-יבשתיים. שיט הוא אחד משלושת סוגי התחבורה הנפוצים ביותר בעולם לשימוש האדם לתובלה ולתנועה ממקום לייעודו. (ויקיפדיה)
מתוך: העלייה ממרוקו לישראל – עליזה חזן
שיט מפרשיות
שיט מפרשיות, הפלגה בסירות קטנות בעזרת שימוש במפרש ולוחות במים (הגה וחרב) לשליטה בסירה וייצובה. דורש שליטה במפרש על ידי מתיחה ושחרור חבלים, ואיזון הסירה על ידי שינוי מיקום ההגאי והצוות בסירה. אלה החוקים הבסיסיים של הפלגה בסירה קטנה.
מתוך: סבא צביקה חובב ספורט ימי
שיטה מונטסורי
שיטת מונטסורי דוגלת בצמצום פעילות קולקטיבית ומתרכזת בפעילות אינדיבידואלית, על ידי טיפול פדגוגי מתאים. בשיטה זו עובדים עם כל ילד בנפרד, ומתאימים לו את דרכי ההוראה והאמצעים הנחוצים לו. על המורה לצפות בילד כדי לגלות במה הוא מתעניין ומה מעסיק אותו, וכך להתאים לו את הסביבה החינוכית[3][4]. השיטה מקנה לתלמיד יכולת עצמית, ובכך כל ילד משמש מעין מרכז עצמי ללמידה. הילד הוא לומד פעיל ובשל כך תפקיד המורה מצטמצם
מתוך: סיפור העלייה שלי מאמריקה להתיישבות חלוצית בשילה
שיטת הנושאים
שיטת הנושאים התפתחה בתנועה הקיבוצית. מדובר על שיטת הוראה-למידה, המשקפת פילוסופיה חינוכית- חברתית כוללת, הרואה בהוראה ובחינוך תהליך משולב, אינטרגרטיבי בלתי נפרד זה מזה
מתוך: ילדות, נעורים, אמהות וסבתאות בקיבוץ
שיטת הנושאים
כשלמדנו, נניח, על נושא הדבורה היינו הולכים למכוורת בקיבוץ וחבר הקיבוץ שעבד שם היה מראה לנו איך הוא עובד איך הוא רודה דבש ובתוך כל זה היו מכניסים מתמטיקה וידיעת הארץ.
מתוך: הלינה המשותפת בקיבוץ חצור
שיטת הפירמידה (שיווק רשתי)
שיווק רשתי או שיווק רב-שכבתי (בראשי תיבות: שר"ש), ולעיתים גם שיווק פירמידלי (באנגלית: MLM – Multi Level Marketing) או מכירה ישירה, הוא שיטת מכירה שבה סוכן מכירות מתוגמל גם בגין מכירותיו האישיות, בגין מכירות של הסוכנים שגייס והסוכנים שגייסו אלו שהוא גייס, במבנה של פירמידה, כך שהכנסתו גדלה ככל שגדלים עומק ורוחב הארגון שמתחתיו. (ויקיפדיה)
מתוך: הילדות של יובל נדל
שיטת מונטסורי
גישה חינוכית לילדים המבוססת על מחקריה וניסיונה של הרופאה והמחנכת האיטלקית מריה מונטסורי (1870-1952). מונטסורי יצרה על יסוד תצפיותיה סביבת למידה הבנויה מחומרים שנועדו לפעילויות למידה עצמאיות על המורה לראות בילד כמי שטבעו הפנימי ינחה אותו להתפתחות מושלמת. תפקיד המורה כצופה כולל לעתים אינטראקציות ניסיוניות עם הילדים, המכונות בדרך כלל "שיעורים", כדי לפתור בעיות התנהגות וכדי להדגים כיצד יש להשתמש בכלי הלימוד העצמי הנמצאים בסביבת הלימוד לשימושו החופשי של הילד.
מתוך: המוסר שבמסור
שיטת סוזוקי
ספר ראשון בעברית המציג את שיטת סוזוקי ויישומה בהקשרים תרבותיים שונים. השיטה היא פרי רוחו ורעיונותיו של המחנך היפני שיניצ'י סוזוקי, שהאמין כי טיפוח האהבה לאמנות וליופי הם יסוד חיוני בחינוכו של כל אדם. הוא האמין שכל ילד יכול לחוות וליצור בתחומי תרבות שונים - ומוסיקה בפרט, כאשר היא מוקנית לו כ"שפת אם". על יסוד הכרה זו פיתח סוזוקי שיטת הוראה ייחודית המאפשרת לכל ילד לזכות בחינוך מוסיקלי ולטפח את הפוטנציאל האמנותי שבו. לכך יש השלכות חשובות בכל הנוגע להוראת המוסיקה והאומנויות. יצוין כי שיטת סוזוקי משתפת את ההורים ומרחיבה את תפקידם בחינוך ילדיהם. ד"ר ורד רייך
מתוך: בית ספר למוסיקה
שיטת פלדנקרייז
היא שיטה שמטרתה שכלול היכולת של האדם. בשכלול, הכוונה לאפשר מקסימום תנועה, במינימום מאמץ, על ידי תנועות מגוונות ושינוי הרגלים הטבועים במערכת העצבים.(ויקיפדיה)
מתוך: ה-WHATSAPP של פעם והחלום של סבתא