אמא נהגה לעזור בסתר לעניים.
מתוך:
הדלתות היו פתוחות
יום כביסה- היה טקס בפני עצמו.
מתוך:
הדלתות היו פתוחות
קום המדינה היה הרגע הכי מאושר בחיי.
מתוך:
"עברי, דבר עברית!"
מדינת ישראל קמה ושורדת במאבק ובמלחמות
מתוך:
"עברי, דבר עברית!"
תחושת הפחד בימים הראשונים של המלחמה זיכרון שלא נמחק...
לימדתי עברית את הרופאים העולים מרוסיה בשנות ה-90
אביו של סבא, צבי, היה המורה הראשון במושבה נס-ציונה.
מתוך:
הגפן שזכתה בפרס ישראל
אימי לימדה בהתנדבות קורסים בתפירה ובגזירה עולות חדשות שבאו ארצה.
מתוך:
הגפן שזכתה בפרס ישראל
אבי קיבל את "אות ההגנה" לאחר הקמת המדינה.
מתוך:
הגפן שזכתה בפרס ישראל
כמה טוב שאנו חיים במדינה, שבה כל יהודי יכול לבנות את ביתו
מתוך:
ימי ה"עוצר"
כמה חשוב שנשמור על מדינת ישראל, ונגן עליה בכל מחיר.
מתוך:
ימי ה"עוצר"
אני תורמת להכשרת דור חדש של מידענים.
מתוך:
ימי ה"עוצר"
כיהודים שחוו רציחות בידי גויים בגולה, הגענו לישראל מתוך כוונה לחיות בשלום לפחות עם עצמנו
מתוך:
המסע להצלת החיים
ראינו בישראל שנאה עד כדי רצח בגלל דעות פוליטיות.
מתוך:
המסע להצלת החיים
תספרי עד עשר
מצגת זו מוקדשת לזכרה של אמי חיה - מלכה,
שהצליחה לשרוד את התופת ולהקים משפחה
אמי שרדה את אושוויץ, ואת צעדת המוות, וחיה כיום בישראל
מתוך:
נס החיים
אבי יוסף בנוסף ללימוד תורה היה מתפרנס מרקמה של נעלים ושמלות
מתוך:
שורשי במרוקו
בכל פעם שאמא שלה תפרה בגד חדש בשבילה, היא תפרה אותו הבגד בדיוק גם לשרה.
מתוך:
טיול שורשים לאיסטנבול
בין הדתות השונות לא היו מחלוקות הכל הלך חלק בלי מלחמות ובלי האפליות
מתוך:
העלייה מעירק
היום אני נהנת ממה שאני עושה כי זה נותן לי סיפוק, כושר גופני, יציבות.
מתוך:
כושר בארץ ישראל
אותו היום אבא קרא לי "הנביאה הקטנה", משום שטען שנולדתי עם חושי הישרדות חזקים.
מתוך:
רגש נבואי לשרוד
משפט שמיוחס לטרומפלדור: "טוב למות בעד ארצנו"
בתור ילדים פחדנו מהשוטרים ומהחיילים הבריטיים
לצערי, פקידי המכס דקרו את הבובה שלי מקצה לקצה כדי לבדוק שאין שם דברי-ערך.
מתוך:
לעולם לא ראיתי אותה עוד…
כשהגיעה הבשורה המשמחת שקמה מדינת ישראל, התרגשות גדולה אחזה בכל יהודי צרפת.
מתוך:
נדבקתי ברעיון ההגשמה
הצטרפתי לגרעין של צרפתים בקיבוץ שדה-אליהו בעמק בית-שאן
מתוך:
נדבקתי ברעיון ההגשמה
אני אוהבת ללמוד דברים חדשים ואני מתכננת לבלות וללמוד עד גיל 120 שנה.
מתוך:
לומדים בכל גיל
בגן-הילדים לפי שיטת מונטסורי , התייחסו אלינו ,ילדי הגן ,כאל שותפים ולא כאל אובייקטים .
מתוך:
המוסר שבמסור
לא רק אל העץ צריך להתנהג בכבוד, אלא גם אל בני-אדם
מתוך:
המוסר שבמסור