מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מבדוק
המקום שבו מעלים את האוניה על מנת שאפשר יהיה לטפל בכל התיקונים הדרושים.
מתוך: אהרן כהן
מבדוק יבש
מעגן מיוחד שהאנייה נכנסת אליו ואז סוגרים שער מיוחד מאחורי האנייה ומרוקנים את המים שמציפים את האנייה עד שהיא עומדת על משטח יבש תוך שהיא נתמכת בחמורי עץ.
מתוך: סיפורו של ימאי
מבוא ביתר
מבוא ביתר הוא מושב שיתופי בפרוזדור ירושלים בהרי יהודה כ-10 ק"מ דרומית-מערבית לירושלים, שייך למועצה אזורית מטה יהודה. המושב הוקם ב- 24 באפריל 1950 על ידי בני הארץ ועולים מארגנטינה אנשי תנועת בית"ר
מתוך: אופליה פישר ברקו – מארגנטינה למבוא ביתר
מבואות
בתחילה היה זה בית ספר שנקרא בית חינוך משותף למושבים באר טוביה וכפר ורבורג. בהמשך עם הצטרפות מושבים נוספים נקרא בית הספר מבואות. על שם הישובים משותף באר טוביה ורבורג אביגדור ותימורים.
מתוך: החיים במושב באר טוביה בשנות החמישים
מבואות ים
מְבוֹאוֹת יָם הוא כפר נוער הממוקם בקרבת היישוב מכמורת שבין חדרה לנתניה במישור החוף. בכפר הנוער נלמדים מקצועות רבים על פי מגמות ובין היתר, חקלאות ימית, חובלים, מערכות ימיות (מדעים הים וימאות), מכטרוניקה וחשמל ומקצועות ימיים אחרים, וזאת בנוסף למקצועות הומניים ולמגמות טכנולוגיות ואומנותיות.
מתוך: מבואות ים
מבואות ים
כפר הנוער הימי מבואות ים הוא כפר נוער הממוקם בקרבת היישוב מכמורת שבמישור החוף. בכפר הנוער נלמדים מקצועות רבים על פי מגמות ובין היתר, חקלאות ימית, חובלים, ימאות, מכונאות ומקצועות ימיים אחרים. כפר הנוער הוקם בשנת 1951.
מתוך: סיפור אהבתם של סבא וסבתא
מבואות ים
מְבוֹאוֹת יָם הוא כפר נוער הממוקם בקרבת היישוב מכמורת שבין חדרה לנתניה במישור החוף. בכפר הנוער נלמדים מקצועות רבים על פי מגמות ובין היתר, חקלאות ימית, חובלים, מערכות ימיות (מדעים הים וימאות), מכטרוניקה וחשמל ומקצועות ימיים אחרים, וזאת בנוסף למקצועות הומניים ולמגמות טכנולוגיות ואומנותיות. כפר הנוער הוקם בשנת 1951.
מתוך: סיפור אישי יוסי סבא של אמה
מבואות ים
מְבוֹאוֹת יָם הוא כפר נוער, הממוקם בקרבת היישוב מכמורת שבין חדרה לנתניה במישור החוף. מתוך ויקיפדיה
מתוך: סיפורו של סבא משה קבלו
מבואות ים
מְבוֹאוֹת יָם הוא כפר נוער, הממוקם בקרבת היישוב מכמורת שבין חדרה לנתניה במישור החוף. בכפר הנוער נלמדים מקצועות רבים על פי מגמות ובין היתר, חקלאות ימית, חובלים, מערכות ימיות (מדעים הים וימאות), מכטרוניקה וחשמל ומקצועות ימיים אחרים, וזאת בנוסף למקצועות הומניים ולמגמות טכנולוגיות ואומנותיות. (ויקיפדיה)
מתוך: סיפורו של סבא יעקוב קרוין
מבואות ים
מְבוֹאוֹת יָם הוא כפר נוער, הממוקם בקרבת היישוב מכמורת שבין חדרה לנתניה במישור החוף. בכפר הנוער נלמדים מקצועות רבים על פי מגמות ובין היתר, חקלאות ימית, חובלים, מערכות ימיות (מדעים הים וימאות), מכטרוניקה וחשמל ומקצועות ימיים אחרים, וזאת בנוסף למקצועות הומניים ולמגמות טכנולוגיות ואומנותיות. (ויקיפדיה)
מתוך: אני נולדתי בשיכון היובל – גני תקווה
מבועים
מַבּוּעִים הוא יישוב קהילתי בנגב הצפוני, מצפון-מזרח לעיר נתיבות, בתחום המועצה האזורית מרחבים. הוא הוקם בשנת 1958 כמרכז כפרי המספק שירותים למושבי האזור. בעקבות גלי העלייה בשנות ה-90, קלט היישוב עולים רבים וכן ילידי הארץ מבני היישובים הסמוכים. משמעות שם היישוב היא מעיינות, והוא ניתן למקום בהשראת פסוק מספר ישעיהו המסמל את הפרחת השממה: "וְהָיָה הַשָּׁרָב לַאֲגַם וְצִמָּאוֹן לְמַבּוּעֵי מָיִם" ויקיפדיה
מתוך: קייס וואסן פרדה
מבועים
מַבּוּעִים הוא יישוב קהילתי בנגב הצפוני, מצפון-מזרח לעיר נתיבות וצפונית לעיר רהט, בתחום המועצה האזורית מרחבים. הוא הוקם בשנת 1958 כמרכז כפרי המספק שירותים למושבי האזור[3]. בעקבות גלי העלייה בשנות ה-90, קלט היישוב עולים רבים וכן ילידי הארץ מבני היישובים הסמוכים. יושב ראש הוועד המקומי הוא שאול חביב, ומתגוררים בו כ-285 משפחות. (ויקיפדיה)
מתוך: סיפורם של מרים ואשר
מבועים
מַבּוּעִים הוא יישוב קהילתי בנגב הצפוני, מצפון-מזרח לעיר נתיבות וצפונית לעיר רהט, בתחום המועצה האזורית מרחבים. הוא הוקם בשנת 1958 כמרכז כפרי המספק שירותים למושבי האזור[3]. בעקבות גלי העלייה בשנות ה-90, קלט היישוב עולים רבים וכן ילידי הארץ מבני היישובים הסמוכים. יושב ראש הוועד המקומי הוא שאול חביב, ומתגוררים בו כ-285 משפחות. (ויקיפדיה)
מתוך: סיפורה של ריטה לודמילה אוזדין
מבחן אמריקאי
מבחן רב-ברירתי (המכונה לרוב גם "מבחן אמריקאי") הוא שיטת הערכה שבה נדרש העונה לבחור תשובה אחת או יותר מתוך רשימה של אפשרויות.
מתוך: הגעתי לארץ עם 2,000 מילים
מבחן הסֶקֶר
מבחן הסֶקֶר הוא שמו של מבחן ידע כללי שנערך לכל תלמידי כיתות ח' בישראל החל משנת 1955 ועד 1972. המבחן עצמו היה חלק מתוך "סקר רמה כללית", שהנהיג משרד החינוך, אשר כלל גם את ציוני התלמיד באותה השנה. מטרות מבחן הסקר הייתה לייעד את התלמידים בין חינוך בבית ספר עיוני (גימנסיה) לחינוך בבית ספר מקצועי. חלוקה זו בין חינוך עיוני למקצועי חרצה את גורלם של מאות אלפי תלמידים בישראל והסלילה חלקם למקצועות מסוימים שהם או הוריהם לא בהכרח רצו בהם. החלוקה בין בתי הספר השונים יצרה פער גדול בין התלמידים. (ויקיפדיה)
מתוך: מילדות בבת ים לחינוך ומשפחה – אתי יעקבי