מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ליהנות מהחיים

אני וסבי נפגשנו בבית הספר
סבא חיים ביום הולדת משפחתי
סבא חיים איש אשכולות

סבי, חיים ממן, נולד בשנת 1947 בעיר פס שבמרוקו. משפחתו של סבי מורכבת מאמא, אבא, שלושה אחים ושתי אחיות. מקור שם המשפחה "ממן" הוא מ"מימון" יהדות ספרד.

תמונה 1
משפחתו של סבי

בילדותו, סבי נורא רצה גיטרה, אבל בגלל מצב כלכלי קשה בבית, נאלץ לבנות גיטרה במו ידיו.

סבי אהב ללכת לבית הספר, לקרוא ספרי אגדות ומסורת, לצפות בסרטים, לשחק עם חברים בשכונה, ללכת למועדונית ולאירועים שונים כמו: טיולים שנתיים, ים, אירועים משפחתיים, מפגשים ועוד…

סבי אהב לשחק כדורגל, סימני דרך, גולות, פינג פונג ועוד…

תמונה 2
כיתתו של סבי

 סבי למד בבית ספר יסודי על שם "דוד רמז" בירושלים. לאחר מכן למד בבית ספר תיכון מקצועי "אורט" ארבעה שנים במגמת אלקטרוניקה. בתקופה זו השתתף בפעילות בגדנ"ע במדרשת שדה בוקר בנגב ובישוב נורית בגלבוע .בתקופה זו צורף לפנימיית כרמית של האגודה לקידום החינוך העל יסודי, מה שאפשר ללמוד בצורה יעילה יותר עם חיי חברה עשירים.

לאחר שירותו הצבאי סבי עבד בעבודה בפעם הראשונה כטכנאי אלקטרוניקה ברשות השידור. סבי בחר בתפקיד זה, מפני שמקצוע זה היה מעניין ועתידני. תפקידו היה מנהל מעבדת אולפני הרדיו שבירושלים. סבי עבד ארבעים ושמונה שנים במקצוע זה.

המנהגים המיוחדים במשפחתו קשורים למסורת הוריו כמו: קידוש, הדלקת נרות שבת, מפגשי משפחה בימי שבת ושישי.

תמונה 3
בר המצווה של סבי

סבי שירת בחיל האוויר. הוא חווה את מלחמת ששת הימים, בתקופה זו חווה מתח לפני המלחמה ואי בהירות במצב המדינה. כשהתחילה המלחמה עלה מצב הרוח כשנודע להם שהשביתו את חילות האוויר של האויב.

תחביביו של סבי הם: אלקטרוניקה, טיולים ובילויים משפחתיים.

תמונה 4
חתונתם של סבי וסבתי

סבי חיים הכיר את אשתו רחל דרך חברים. התחתן בשנת 1971 כשהיה בן 24 באולם "אומן". לסבי וסבתי נולדו ארבעה בנים וכיום יש להם שמונה נכדים

הזוית האישית

סבי תמיד אומר לי ליהנות מכל רגע ואת זה אני לוקחת לכל החיים.

מילון

גדנ"ע
ארגון ישראלי לחינוך טרום צבאי.

ציטוטים

”"לקחת הכל בקלות"“

הקשר הרב דורי