מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משפחתי מייצגת שני כיוונים שונים בתולדות העם היהודי

סבא ואני בתאילנד
סבא מפגין אהדה לצה"ל
.

ההורים של סבא שלי עלו לארץ בשנות ה-20 שניהם היו צעירים שניהם הכירו אחד את השנייה בבית ספר תיכון והתחתנו בגיל צעיר.

הסבא רבא שלי הצטרף לארגון ה"הגנה" שנלחם בבריטים ששלטו אז בארץ. עם פרוץ מלחמת העולם השנייה, התגייס סבא רבא יחד עם עוד חברים מארגון ה"הגנה" לצבא הבריטי כדי לעצור את הגרמנים שהתקדמו בצפון אפריקה והגיעו למצרים, קרבה מסוכנת לארץ ישראל. הסבא רבא השתתף במלחמה במצרים, לוב ואחר כך באיטליה כנגד הצבא הגרמני והגיע גם לגרמניה שם היה שותף לשחרור מחנה ריכוז.

ההורים של סבתא שלי גרו בפולין ועם פרוץ המלחמה נשלחו שניהם (בנפרד) למחנות ריכוז. הסבא רבא שלי (מסבתא) איבד את כל משפחתו במחנות הריכוז. סבתא רבא שלי (שעדיין חיה) שרדה את מחנה הריכוז אושוויץ. אחרי המלחמה עלו שניהם בנפרד לארץ ישראל ואז בדרך נתפסו על ידי אניות מלחמה של בריטניה ונשלחו למחנות זמניים בקפריסין שם הכירו והתחתנו. עם קום המדינה עלו שניהם לישראל.

סבא רבא מצד אבא, חזר לישראל לאחר המלחמה, חזר לארגון ה"הגנה", הצטרף ל"צהל" עם הקמתו והשתתף במלחמת השחרור בקרבות נגד הצבא המצרי שפלש לארץ מדרום והגיע עד אשדוד.

משפחתי מייצגת שני כיוונים שונים בתולדות העם היהודי, מצד אחד מלחמה בבריטים ששלטו בארץ ובגרמנים שניסו להשתלט על העולם ומצד שני שגר באירופה וחשב להשתלב בחיים האירופאים עד שהגיעה מלחמת העולם השנייה והוכיחה שמקומו של העם היהודי בארץ ישראל.

סבא מפגין אהדה לצה"ל

תמונה 1

הזוית האישית

רועי: נהניתי מאוד מהתכנית ולמדתי המון.

מילון

הגנה
ארגון ההגנה היה הארגון הצבאי הגדול והמרכזי של היישוב היהודי והתנועה הציונית בארץ ישראל בתקופת המנדט הבריטי, בין 1920 ל-1948, והיווה למעשה את התשתית להקמת צבא ההגנה לישראל עם הקמת המדינה.

צ'וקו מוקו
לקרצץ (דיגדוגים)

ציטוטים

”משפחתי מייצגת שני כיוונים שונים בתולדות העם היהודי“

הקשר הרב דורי