מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תעלוליו של סבא אלן

אני וסבא
המספר (סבא) בגיל 5
תעלול החתול, תעלול הסנדוויץ

סבא שלי היה שובב גדול כשהיה ילד ועשה הרבה תעלולים. תעלוליו של סבא אלן:

תעלול החתול
כשסבא היה בכיתה ט' הייתה להם בחטיבה משחק כדורסל בין בית הספר שלהם לבית ספר אחר. הוא נורא רצה להתקבל לנבחרת אבל ראה לפחות חמישה ילדים שהיו יותר גבוהים ממנו כי הוא היה נמוך ופחד שלא יתקבל לנבחרת. בסוף לא בחרו אותו והוא כעס נורא ואז… ביום המשחק (שעתיים לפני המשחק) הוא הלך לטייל בזמן השיעור מחוץ לבית הספר בגן מאיר שאז היו זרוקים כל מיני חפצים ונזכר שיום לפני כן מצא שם גופה של חתול  ואז צץ במוחו הרעיון איך להראות לכולם שלא מתעסקים איתו.
 
הוא חיפש בגן חבל וחזר לבית הספר- הוא הלך למגרש, טיפס על העמוד אל החישוק של הסל (הוא היה הכי טוב בטיפוס), קשר את החבל לזנב של החתול ואת הקצה השני של החבל הוא קשר לסל. שעת המשחק הגיעה – החתול היה דבר שקשה לפספס וכולם הסתכלו רק על זה. כשהגיעו המנהלים של בתי הספר הם שאלו מי מטפס הכי טוב כדי שיטפס ויוריד את החתול וכולם הצביעו על סבא ואמרו: "אלן, הוא מטפס הכי טוב!"
 
סבא היה חייב להוריד את החתול למרות שלא רצה אבל אם היה מסרב היו חושדים בו שהוא עשה את זה אז הוא טיפס ו"ניסה" לפרום את הקשר אך גם אם היה מנסה באמת הוא לא היה מצליח. בסופו של דבר בא המורה לנגרות עם סולם ומספריים וגזר את החבל. סבא היה כל כך גאה בעצמו על התעלול אז סיפר לחבר הכי טוב שלו בסוד שהוא עשה את ושלא יספר, והחבר הכי טוב שלו סיפר לחבר הכי טוב שלו- תוך חצי שעה כל בית הספר ידע. לסבא היו כמה "אויבים" בבית הספר שהם סיפרו למנהל והוא קרא לאמא של סבא. בסוף השיחה הוא אמר לסבתא הרבתא שלי, שסבא עוד יהיה פושע גדול במדינת ישראל!
בסוף הוא פקיד בנק.
 
תעלול הסנדוויץ'
כשסבא היה בפנימיה בכפר הירוק אז היה איתו שכן בחדר שידע לעבוד עם חשמל. השכן הזה היה בריון והוא הרכיב לעצמו רדיו מכמה חלקים שמצא. יום אחד היה מצעד שירים ברדיו והיה שם שיר שסבא מאוד אהב אז הוא ביקש מהשכן בזמן שבו השיר אמור להתחיל לשמוע והשכן לא הסכים אז סבא כעס. בלילה סבא היה רעב וחדר האוכל נסגר אז הוא הלך בעצמו להביא לעצמו כריך, השכן אמר לו: "אם אתה כבר הולך, תביא גם לי כריך"
 
בהתחלה הוא חשב "מה פתאום! הוא לא נתן לי שיר אז אני לא אתן לו כריך!" אבל אז הוא חשב על נקמה מעולה: הוא הסכים והלך לחדר האוכל, הכין לעצמו כריך ולקח עוד שתי פרוסות לחם. הוא הלח לפתח הביוב ולקח קצת מהחומר הצמיגי בשוליים ומרח על הכריך של השכן את החומר המוזר. כשהוא חזר הוא נתן לשכן את הכריך והיה בהיכון לדלת למקרה שיצטרך לברוח. בסוף הוא ברח ורוב הלילה נשאר בחוץ למקרה שהשכן אורב לו בחדר שלהם ובסופו של דבר הוא לא שמע את השעון המעורר שכיוון כדי שהשכן לא יתעורר לפניו אבל בסוף השכן התעורר לפניו וסבא חטף ממנו חתיכת מכה!
תשע"ו

מילון

ג'ורה
ביוב

ציטוטים

”להסתכל טוב-טוב על המרכיבים שיש בכריך שאני אוכלת!“

הקשר הרב דורי