מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תנועת הנוער שלי – המחנות העולים

אני וסבתי
טיול להרי יהודה בשנת 1958
החיים בתנועת הנוער

תנועת הנוער שלי – המחנות העולים
לפני הרבה שנים, בהיותי בכיתה ה', בערך בשנת 1954, בא לשכונה בחור חדש בשם עלי, מלא מרץ ואנרגיות, והציג את עצמו בתור מרכז תנועת נוער חדשה בהרצליה בשם: "המחנות העולים". עד אז שלטה בהרצליה תנועת נוער אחת, "הנוער העובד" (למרות שידוע לי שבשנות השלושים הייתה בהרצליה גם תנועת הצופים".
 
עלי המדריך, השאיר עלינו רושם עז וכולנו רצינו ללכת בעקבותיו, רק הבעיה הייתה ההורים, והוא ללא בושה עבר מבית לבית ושכנע את ההורים כמה טוב יהיה לילדיהם כשהם יגיעו למחנות העולים. כך היה, הצטרפתי לתנועה, ולא הצטערתי עד כיתה י"ב. התגאיתי מאוד בסמל שלה ובחולצה הכחולה עם שני הכפתורים הלבנים, כמוכן, בתנועה לא היו קבוצות, אלא חוגים, וקבוצתנו נקראה חוג רביבים.

תנועת המחנות העולים נוסדה בשנת 1926, זוהי תנועה המושתתת על ערכים, אהבת הארץ והגשמה.היו לנו שלושה מפגשים בשבוע, יום ג' ושבת, פעולות ויום ו' בערב, ערב הווי וגיבוש חברתי של כל הכיתות החל מ-ה' עד י"ב.

 
בפעולות היו מדברים על עניינים ברומו של עולם, על אקטואליה, חינוך וערכים, וכמובן הגשמה שהתבטאה בהצטרפות בסוף כיתה י"ב לגרעין נחל והליכה לקיבוץ, היו הרבה וויכוחים בין החניכים לבין עצמם ולבין המדריכים, ולא תמיד הגענו לעמק השווה.
אחד מהדברים האהובים עליי, היו הטיולים ברחבי הארץ שהתקיימו בעיקר בחופשות מבית הספר וכן, מחנות העבודה בחופש הגדול, שכללו בעיקר עבודה חקלאית ועזרה לקיבוצים.
 תמונה 1
אהבתי את תנועת המחנות העולים אהבת נפש, גם את ערכיה וגם את חבריה. ועד היום, איני יכולה לשכוח אותה, היא בד.נ.א. שלי.
העשרה
המחנות העולים – ויקיפדיה : "המחנות העולים היא תנועת נוער חלוצית – ציונית -סוציאליסטית החותרת לבנייתה של חברה צודקת, שוויונית החיה בשלום עם שכניה. התנועה גדלה מאוד בשנים האחרונות ופועלת כיום בכ 45 מחנות (סניפים) ובה כ 7,000 חניכים. זאת כתוצאה מהקמה של מחנות חדשים בעשור האחרון, בעיקר בפריפריה החברתית והגאוגרפית של ישראל (במקומות כמו נצרת עלית, מגדל העמק, אילת ועוד)".
 
תשע"ה

מילון

המחנות העולים
המחנות העולים היא תנועת נוער חלוצית – ציונית -סוציאליסטית החותרת לבנייתה של חברה צודקת, שוויונית החיה בשלום עם שכניה. התנועה גדלה מאוד בשנים האחרונות ופועלת כיום בכ 45 מחנות (סניפים) ובה כ 7,000 חניכים. זאת כתוצאה מהקמה של מחנות חדשים בעשור האחרון, בעיקר בפריפריה החברתית והגאוגרפית של ישראל (במקומות כמו נצרת עלית, מגדל העמק, אילת ועוד).

ציטוטים

”בכל דבר רע יש משהו טוב“

הקשר הרב דורי