מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תחביב המנציח את דורות המשפחה

תמונה מהעבר
תמונה שלי
מלידה ועד בגרות

תחביב המנציח את דורות המשפחה
אבי התחיל לצלם כצעיר, בפולין, אני "נדבקתי" וממשיך בתחביב המנציח את המשפחה לדורותיה ומנושאי הטבלה למעלה. נולדתי בפתח תקווה למשפחה שכללה אם, אב ואח בן 10 וחצי. אחותי נולדה כשהייתי בן שש בערך.
 
הורי עלו מפולין בשנת 1925 ויסדו עם חבריהם קיבוץ (עין שמר), בו נולד אחי שנלחם ונפל בצפת במלחמת    השחרור. המשפחה עזבה את הקיבוץ (לאחר כעשר שנים) כשאחי היה ילד קטן. אחותי ואני נולדנו בפתח תקווה, לאחר מלחמת השחרור עברנו לתל אביב בה אני גר גם היום.
 
למדתי בתל אביב, לאחר שרות צבאי (נח"ל וצנחנים) הייתי חבר קיבוץ (חמדיה), אותו עזבתי ללמוד אדריכלות (טכניון, חיפה) שם פגשתי את אשתי, נילי. עם סיום לימודי האדריכלות נסענו לעבוד (וגם לטייל…) בחו"ל, אנגליה ואירופה.
 
כשחזרנו התחלנו לעבוד (כשכירים) בתל אביב בה אנו עובדים כאדריכלים עצמאיים עד היום. נולדו לנו שלושה ילדים, כיום גם ארבעה נכדים, איתם אנו קשורים ואותם אנו מלווים ("קשר רב דורי") בימים רגילים, בחגים, באירועים, בטיולים וחופשות משותפות.
 
בחרנו לספר בעזרת צילומים הסברים ופרטים קצרים על אירועים ומקומות מעניינים בדורות משפחתנו:
  • טיול רגלי בארץ, 1926 שנה לאחר העליה   
  • השנים הראשונות של סבא גיורא
  • סיפור הכיסוי של סבא רבא יוסף כמפקד ההגנה בחיפה בימי המנדט היה מפקד מכבי אש בחיפה.
  • אות ההגנה 
  • טרמפ מבאר שבע ללונדון
 
   סבתא וסבא עם סבא רבא בנמל חיפה עם אורחים מאפריקה
סבא רבא היה קצין גבוה במשטרה וממונה על הקשרים הבינלאומיים עם משטרות בעולם. במסגרת תפקידו הקים קשרים עם משטרות של ארצות שקבלו עצמאות באפריקה וארח קציני משטרה משם שבאו לביקור בארץ. בביקור בחיפה שיתף גם את סבתא וסבא שהיו סטודנטים בטכניון בחיפה. דוד נתן (אח של סבתא רבא) מבולביו רודזיה אפריקה שהיה בביקור בארץ השתתף גם הוא.   
 
תשע"ה

מילון

רודזיה
מדינה ביבשת אפריקה (רודזיה הייתה קולוניה בריטית בדרום יבשת אפריקה.)

ציטוטים

”אבי התחיל לצלם כצעיר, בפולין, אני "נדבקתי" וממשיך בתחביב המנציח את המשפחה לדורותיה “

הקשר הרב דורי