מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

"תופרים ומגשימים חלומות" – מבצרה ועד אורט תל אביב

אוליביה ושאול טויק
מאי חונכת את סבא וסבתא
בתמיכת אבי הגשמתי חלום להמשיך את לימודיי בתחום האופנה, על מנת לזכות בתעודת הוראה

נולדתי בסוף מלחמת העולם השנייה בעיר בצרה שבעירק למשפחה יהודית וציונית. 
 
אוליביה, הילדה משמאל, עם משפחתה

אוליביה, הילדה משמאל, עם משפחתה
בעקבות השואה שהתחוללה על עמנו החלה התודעה על הצורך בהקמת מדינה יהודית. אבי ז"ל, בנימין אהרון- שלום, החל בפעילות הציונית שרתמה בסופו של דבר את המשפחה וביחוד את הלה בת דודתי שבסופו של דבר עלתה ארצה בעלייה בלתי לגלית דרך פרס היא אירן כיום. 
 
אנחנו עלינו במאי 1951 לשער העלייה שהיה ישוב קליטה ומחנה עולים במערב חיפה ומשם עברנו למעברת חיפה. אבי, שנקלט לעבודה בצרכנייה במושב בירייה, הגיע לצריפנו רק בסופי שבוע.
אמי שמחה חלתה בחורף 1952. מאחר שאמי התקשתה לתפקד ובעצת רופאיה נאלצנו לעבור לירושלים. שם שכרו הורי דירת חדר ובה התגוררנו הורי וארבעת ילדיהם .
 
אבי נשאר מובטל יותר משנה עקב כך המשפחה נכנסה לסחרור כלכלי שנמשך שנים רבות.
עקב המצב נשלחנו אני ואחותי למוסד בחוות הנוער הציוני בירושלים, שם שהיתי עד שנת 1962. 
בתמיכת אבי הגשמתי את חלומי לעבור לבית ספר אורט בתל אביב להמשיך את לימודיי בתחום האופנה, על מנת לזכות בתעודת הוראה. חלום זה הוגשם בשנת 1967.
לאחר מלחמת ששת הימים התגייסתי לצבא ושרתתי במשטרה צבאית. לאחר שחרורי עבדתי במפעל ליצור בגדי נשים במסגרת ההתמחות עד לנשואיי בשנת 1972. נולדו לי 3 בנות מקסימות. גידלתי את שלושתן וכאשר הקטנה שבהן הגיעה לגיל 12 חזרתי לעבודה במסגרת התמחותי בגזירה ותדמיתנות. לאחר שלוש שנים יצאתי לשנת השתלמות ואחריה עבדתי בגזירה ותדמיתנות אצל מספר מעצבים. 
שלוש בנותיי סיימו תואר שני באוניברסיטה ועובדות במסגרת מקצוען. יש לי 4 נכדים מקסימים, "בלי עין הרע". 
בשנים האחרונות פרשתי ואני נהנית מבנותיי ומנכדי.

מילון

עלייה בלתי לגלית
עלייה בלתי חוקית

תדמיתנות
הכנת גזרות לכל פריטי הלבוש לבגדי נשים - שרטוט ופיתוח הגזרות. העיצוב והתדמיתנות הם החוליה הראשונה בשרשרת ייצור הבגד. לתדמיתנות תפקיד חשוב בהוצאה לפועל של העיצוב וביכולת לתרגם רעיון לתדמית.

ציטוטים

”להיות חזקה ולא להיפגע“

הקשר הרב דורי