מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שרה הילדה המוכשרת זוכה במקום הראשון

סבתא שרה והדר חמד
שרה במוזאון "נחום גוטמן"
כשמדינת ישראל חגגה עשור לחייה. אני הייתי מנויה על עיתון:

הגשמה

כשהייתי בכיתה ז', מדינת ישראל חגגה עשור לחייה. אני הייתי מנויה על עיתון שנקרא: "דבר לילדים". העיתון הכריז על תחרות של כתיבת חיבורים/ציורים בנושא: מדינת ישראל בעוד עשר שנים. אני בחרתי לכתוב חיבור והוא התחיל כך: "ובדמיוני אני רואה את מדינת ישראל בתחומים הבאים: תחבורה, תיירות, חינוך, הפרחת השממה ותיארתי תיאורים שאז הם נראו בלתי מציאותיים. למשל: הפרחת הנגב, מערכת ענפה של כבישים, שדה תעופה מפותח, כלי מלחמה משוכללים ופיתוח העיר אילת כעיר תיירותית שאז הייתה כמושב קטן והיה קשה להגיע אליה.

אחרי כחודש למשלוח החיבור קיבלתי מכתב ממשרד הפנים, בהתרגשות רבה פתחתי את המכתב ולתדהמתי נכתב שם שזכיתי במקום הראשון בתחרות החיבורים הארצית והפרס היה טיסה לאילת. אימי ואני טסנו במטוס רעוע מחברת "דקוטה", במשך כל הנסיעה הקאתי, אך זה היה שווה את המאמץ. התקבלנו על ידי ראש העירייה בכבוד רב, שטנו בסירה בעלת תחתית שקופה וכך ראינו את האלמוגים והדגים היפים, ים סוף וההרים מסביב היו נוף נפלא בעיני, כך שעד היום אני זוכרת את הראשוניות שבחוויה הזאת. חזרתי הביתה מלאת רשמים ומושא לקנאת הילדים בכיתה ואפילו למורים שכמובן היו גאים בי, כי אילת נחשבה למקום מעבר ל"הרי החושך" .

%d7%a9%d7%a7%d7%95%d7%a4%d7%99%d7%aa3

 

 

את החיבור שהתפרסם בעיתון "דבר לילדים" אני שומרת עד היום הזה, והוא שמור במוזיאון "נחום גוטמן" בנווה צדק בתל אביב.

 

 

הזוית האישית

בנושא החינוך כתבתי שאני רואה את עצמי מורה ומחנכת בישראל וזה התגשם, 40 שנה עסקתי בהוראה ובחינוך לפני פרישתי לגמלאות נסענו כל המחנכים למוזיאון "נחום גוטמן" בתל אביב ולתדהמתי מצאתי את הכרך והחיבור שלי, חברי המורים היו בהתרגשות רבה וצילמו אותי נושאת את הכרך של העיתון.

מילון

מוזאון נחום גוטמן
\\\"מוזיאון נחום גוטמן לאמנות\\\" הוא מוזיאון לאמנות הממוקם בשכונת נווה צדק בתל אביב-יפו. המוזיאון שוכן בבנין \\\"בית הסופרים\\\" ההיסטורי, אשר נבנה בשנת 1887 והיה לאחד הבניינים הראשונים של שכונת נווה צדק.

הגשמה
הפיכת דבר למציאותי, הפיכת דבר לממשי

ציטוטים

”כילדה ראיתי את עצמי מורה ומחנכת בישראל וזה התגשם, סבתא למדה אותי ללכת בעקבות הלב.“

הקשר הרב דורי