מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שמואל ישעיהו ז"ל – חלל מערכות ישראל

דניאל וסבא שאול
שלושת האחים אבי, ידידה ושאול
צנחן אשר נפל בעת אימונים ביעד מבוצר בנבי סמואל בן שדרה וישראל

 דניאל וסבא שאול השתתפו השנה בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר גוונים, בגדרה. במסגרת  המפגשים סיפר סבא שאול לדניאל את סיפורי מורשת המשפחה.
 
דניאל וסבא שאול בחרו להעלות את סיפורו של שמואל בנם של שדרה וישראל. שמואל נולד בעיר רחובות, ב-כ"ז באב תשי"ב, 18/8/1952. הוא התגייס לצה"ל בנובמבר 1970. 
תמונה 1
 
 
                            שמואל נפל בעת מילוי תפקידו בנבי סמואל, באזור ירושלים וסביבותיה. 
                                                בתאריך ז' באייר תשל"א ,2/5/1971 
תמונה 2                                                 הוא שירת בחטיבת הצנחנים גדוד 202. 
שמואל נקבר ברחובות. הותיר אחריו: הורים וארבעה אחים ואחיות.

קורות חיים: בן ישראל ושדרה. נולד ביום בכ"ז באב תשי"ב (18/8/1952) ברחובות. למד בבית הספר על שם בן-צבי ובבית הספר התיכון "תד"ע" (תיכון דתי עירוני) שניהם בעיר רחובות. בילדותו סבל מצליעה קלה ברגלו הימנית (פוליו). כשהגיע לגיל שמונה החלים לחלוטין מצליעה זו, אך מבחינה נפשית גברה בו עובדה זו את השאיפה להצטיין בספורט. 

כשהגיע לגיל חמש-עשרה ראה עצמו מתאים להיות מדריך בימי החופש בקייטנות לילדי "איל"ן" – אותם ילדים שאיתם בילה בתקופת נכותו הקצרה. 

תמונה 3
היה חבר גם באגודת "אליצור" ברחובות והשתתף במשחקי הכדור-יד והכדור-עף. 

הוא ידע לחלק את זמנו הפנוי כחבר פעיל במועדון גדנ"ע אויר ברחובות והיה יוצא בימי החופש לבלות עם חניכיו באחד מבסיסי חיל-האוויר, ולהכשיר את הקרקע לשירותו כטייס בחיל זה בבוא היום.
תמונה 4 
לקראת מועד גיוסו הוזמן ישעיהו שמואל לערוך בדיקות מדוקדקות ומיוחדת לצוות אוויר. 
שמואל גויס לצה"ל בתחילת נובמבר 1970 ומכיוון שטרם קיבל תשובה לגבי התאמתו לצוות אויר, התנדב לחיל הצנחנים, כי מאוד רצה לשרת ביחידה קרבית מובחרת. 
תמונה 5
 
הפציעה: 
בסוף אפריל נפצע בעת מילוי תפקידו, וכעבור ימים אחדים, ביום ז' באייר תשל"א (2/5/1971), נפטר מפצעיו. 

הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי ברחובות. בשנת 1972 יצא לאור ספר לזכרו בשם "האור שדעך" ע"י אחיו, שאול ישעיהו. בבוא אותו יום,  יום שלישי 29.4.71 אשר המיט פחד וחרדה על משפחתנו, כשנודע לנו מפי קצין העיר ששמואל נפצע קשה באימונים בהרי יהודה, כל המשפחה נזעקנו מיד אל חדר ההתאוששות, אשר בבית החולים  "הדסה" בירושלים. אך באותו יום לא ניתן לנו (האחים) להיכנס לחדר ההתאוששות, ורק ההורים קיבלו אישור כניסה. ההורים יצאו מלאי פחד ורעדה, והזילו דמעות מהמחזה שנגלה לעיניהם: שמואל שוכב על המיטה וצינוריות רבות מחוברות לגופו. למחרת ניתן גם לנו, האחים, לראותו. נכנסתי אליו לחדר ועמדתי ליד מיטתו של שמואל, הוא לחץ לי את ידי בחוזקה, כן, אותה לחיצת יד אשר הייתי זוכה לה כאשר היה חוזר מהצבא. והפעם מעל מיטת חוליו. לדבר הוא לא היה יכול בשל פציעתו הנוספת, בסנטרו, אך עמד  לרשותו פנקס, והוא שאל אותי מספר שאלות שכתבן בפנקס. כגון: א. מתי יערכו בחינות הבגרות שלי?       ב. כיצד אימא הגיבה בעת קבלת ההודעה?כשנפרדתי ממנו, שוב לחץ לי את ידי, ואף הוסיף בקריצת עין.

יצאתי מחדר ההתאוששות בחיוך קל, והודעתי להורים שאין ממה לחשוש.
תמונה 6 
יום פטירתו:

ביום ראשון (2.5.71) ז' באייר תשל"א, חזרתי מבית הספר, טרקתי את הדלת אחרי, לפתע, נפתחת הדלת שוב, ללא הודעה מוקדמת, אני ניגש לראות מי הבא? והנה הוריי נכנסים  הביתה, הספקתי  עוד לראות שהבעת פניהם קפאה לפתע, אולי כדי לא להבהילני. אך אני עמדתי מיד על המתרחש, ושאלתי אותם אם זה הסוף? אבי הנהן בראשו.  בסוף אפריל נפצע בעת מילוי תפקידו, וכעבור ימים אחדים, נפטר מפצעיו. 

הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי ברחובות. 
תמונה 7
 
בשנת 1972 יצא לאור ספר לזכרו בשם "האור שדעך" ע"י אחיו, שאול ישעיהו.
תמונה 8
 
 
 
יהי זכרו מבורך
תשע"ה

מילון

באגודת "אליצור"
קבוצה בעיר רחובות שהתתף במשחקי הכדור-יד והכדור-עף. 

ציטוטים

”"הרצון והנחישות בוראים את היכולת להגשים חלום" “

”למרות ששמואל ז"ל חלה בפוליו הוא הצליח להתגבר על המכשול והגשים את חלומו“

”אנחנו צריכים ללמוד את ההיסטוריה המשפחתית ולראות בה אות מוביל.“

הקשר הרב דורי