מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שכחו אותי בגן סאקר

סבתא רבקה
פעמון השלום בגן סאקר - ויקיפדיה
רינה בנו של ריבקה מספר על אימו

סבתא רבקה ברכה ז"ל נולדה בישראל, בעיר ירושלים בשנת 1942. היא גרה עם סבי רפאל בן סניור ברחוב שרי ישראל בירושלים. היא הייתה אמא צדיקה מאוד. תמיד הייתה עושה מעשים טובים עם הבריות. בתור ילד קטן אני זוכר שהייתה הולכת לעזור לאנשים קשישים ונכים. הייתה לה רגישות גדולה לזולת.

לאחר מותה הגיע לביתה רב שסיפר לכל המשפחה שבכל שבת לאחר שהילדים היו לומדים תהילים בבית הכנסת היא הייתה מגיעה ומחלקת להם ממתקים. כזאת הייתה סבתא שלי.

סבתא רבקה

img-20170317-wa0037

אבי מספר:

אני זוכר פעם אחת מיוחדת בה הדאגתי את אמא שלי מאוד. כשהייתי בטיול שנתי בכיתה ו' יצאנו לסיור בגן סאקר בירושלים. בסיום זמן האוכל  המדריכה ביקשה להכניס את האוכל לתיק ולעמוד בתור לאוטובוס כדי שהמורה תספור אותנו. ילדי  הכיתה נכנסו ואני וחברי היינו אחרונים להיכנס. לפתע הנהג סגר את הדלת ושכח אותי ואת חבר שלי לבד בגן.

נלחצנו כל  כך. לא ידענו מה לעשות. בזמן הזה רק חשבנו איך נגיע הביתה? אני מיד הצעתי שנלך ברגל עד לבית, אבל חברי אמר שזה רחוק מפה מאוד. לבסוף הסכמנו שאין לנו ברירה אחרת והלכנו הביתה  דרך ארוכה. התעייפנו מאוד וכבר היינו מותשים. כל הדרך חשבתי על אמי היקרה. כיצד היא תגיב כשתשמע מה ארע.

הגענו הביתה בשלום. כשאמי הצדיקה שמעה מה קרה היא כעסה מאוד על האחראים לטיול. אני זוכר שהיא בכתה, חיבקה אותי ונשקה לי. לא אשכח לעולם את מבטה הדואג. באותו הלילה קיבלתי חיבוק חם במיוחד. כזאת מושלמת היתה אמא שלי.

גן סאקר

"גן סאקר הוא הפארק העירוני הגדול בירושלים, הוא ממוקם בקרבת מרכז העיר, סמוך לשכונות קריית וולפסון, נחלאות ולקריית הממשלה. גן סאקר הוקם בשנת 1965 ונקרא על שם הארי סאקר, עסקן אנגלי-ציוני וחבר ההנהלה הציונית, שנפטר שנה קודם לכן. הגן תוכנן על ידיאדריכלי הנוף ליפא יהלום ודן צור, בסגנון של פארק אנגלי". (ויקיפדיה)

הזוית האישית

רבקה בן סניור מספרת לשקד בן סניור על סבתא רבתא שלו "כזאת מושלמת היתה אמא שלי".

מילון

גן סאקר
גן סאקר הוא הפארק העירוני הגדול בירושלים, הוא ממוקם בקרבת מרכז העיר, סמוך לשכונות קריית וולפסון, נחלאות ולקריית הממשלה.

ציטוטים

”אז תשכח מוסר אביך ועל תנטוש תורת אימך“

הקשר הרב דורי