מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שירות צבאי והתנדבות

גאוני הדור
זאת אני בב"ד 12
חובתי לצה"ל השירות הצבאי בתור אחראית על מרפאה נולדתי להתנדבויות וכך אני אמשיך

אני התגייסתי בגיל 18בשנת 1955.
 
כשהגעתי שלחו אותי לקורס חובשים ללמוד את תפקיד האחות בצורה צבאית. הלכתי לתל השומר בה"ד 10 ללמוד בשטה צבאית להיות חובשת. אחרי זמן קצר חליתי ואושפזתי בבית חולים צבאי. החליטו שאני מספיק יודעת ושאני לא צריכה לעבור את הקורס. שלחו אותי לירושלים למחנה שלנר. נסעתי בערב לבסיס ולמחורת בבוקר הטילו עליי להיות אחראית על מרפאה וחדר חולים. התפקיד הזה היה מאוד מאוד אחראי, כל חייל שבא לבסיס היה צריך לעבור דרכי, הייתי צריכה לחתום לו שהוא התקבל לבסיס.
 
שרתתי 22 חודש באותו בסיס. ובשנת 1056 פרצה מלחמת סיני. הודיעו לנו שצריך לארוז את המרפאה  ולעזוב. אבל המלחמה הסתיימה ונשארנו בירושלים. היו לנו הרבה הרוגים. השתחררתי בשנת 1957 בתור אחות, והתחלתי לעבוד בבתי חולים.
 
התנדבות
מאז שאני מכירה את עצמי אני מתנדבת. ההתנדבות שלי היא עם קשישים, ילדים, חברים ובכל מקום אני מתנדבת. אני אוהבת את זה מאוד. כיום אני מתנדבת בפרויקט של ניצולי שואה ביד שרה בירושלים. ההתנדבות שלי היא להתעניין בשיחות טלפון. גם אני הולכת לקשישה בת 90 מדברת איתה, משחקת איתה אנו צוחקות ביחד.
 
בנוסף, אני מתנדבת ועוזרת לקשישים מוגבלים. יש לי עוד התנדבות שנקראת יחסי ציבור (ביד שרה). אני מתקשרת בטלפון לכל הארץ לתורמים שתורמים לטובת קניית מכשור למוגבלים ביד שרה.
 
פעילות התנדבותית נוספת: חברה מאוד טובה שלי שבאה לגור עם בעלה לידי ובוקר אחד מודיעים לי שהיא הלכה לישון ולא קמה, והשאירה בעל מוגבל וחולה. למרות שהייתה שם העובדת הזרה, שישנה שם. אני הולכת כל יום יום חמישי לבשל לו לשבת.
 
פעילות של התנדבות נוספת: אחותה של חברה שלי ז"ל נשארה בגפה ואני דואגת לה. אני נוהגת כל יום חמישי בערב לשתות איתה קפה ולאכול איתה ארוחת ערב, להנעים את זמנה ובדידותה.
 
העשרה
יד שרה: "יד שרה היא מעמותות ההתנדבות (מלכ"ר) הגדולות בישראל. היא מעניקה מגוון שירותים לאנשים עם לקויות ומחלות במטרה לצמצם את השפעת לקויותיהם ומחלותיהם על תפקודם ועצמאותם. יד שרה פועלת כדי לאפשר לכל אדם להמשיך באורח החיים שהוא בחר בו, בביתו עם משפחתו וקהילתו ולא להיאלץ לעבור למוסד סיעודי, כי היא משוכנעת שהשארתו של החולה והאדם בעל הלקות בסביבתו הטבעית חשובה לשיפור התפקוד ולהחלמה פיזית ונפשית לפרט עצמו וחשובה גם מבחינה תרבותית וכלכלית לחברה ולמדינה". ויקיפדיה
 
תשע"ו 

מילון

יד שרה
יד שרה היא מעמותות ההתנדבות (מלכ"ר) הגדולות בישראל. היא מעניקה מגוון שירותים לאנשים עם לקויות ומחלות במטרה לצמצם את השפעת לקויותיהם ומחלותיהם על תפקודם ועצמאותם. יד שרה פועלת כדי לאפשר לכל אדם להמשיך באורח החיים שהוא בחר בו, בביתו עם משפחתו וקהילתו ולא להיאלץ לעבור למוסד סיעודי, כי היא משוכנעת שהשארתו של החולה והאדם בעל הלקות בסביבתו הטבעית חשובה לשיפור התפקוד ולהחלמה פיזית ונפשית לפרט עצמו וחשובה גם מבחינה תרבותית וכלכלית לחברה ולמדינה.

שנלר
מחנה צבאי רחוב גאולה בירושלים

ציטוטים

”ואהבת לרעך כמוך“

”סוף מעשה במחשבה תחילה“

הקשר הרב דורי