מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שגעון הכדורסל במשפחתנו

סבא גיורא והנכד איתמר
תעודת מדריך כדור סל
התחביב של סבא גיורא

חגיגת הכדורסל במשפחתנו
הכל התחיל כשראיתי משחק כדורסל בין מכבי תל אביב לצ"סקא מוסקבה בשנת 1977. באותה שנה זכתה מכבי תל אביב באליפות אירופה. מאז בכל שנה עקבתי אחר קבוצת מכבי תל אביב במשחקי גביע אירופה ( היורוליג). ובכל יום חמישי בערב ישבתי וצפיתי בטלוויזיה.
 
עם השנים גדלו ילדי: שמרית בתי הגדולה (ואמו של איתמר),יאיר, יהונתן ודניאל. אף הם הצטרפו לצפות במשחקי מכבי תל אביב בגביע אירופה בימי חמישי. חגיגת כדורסל סביב הטלוויזיה עם פיצוחים, צעיפים ודגלים. משחקי הכדורסל מצאו חן בעיני ילדיי והם נרשמו לבתי ספר לכדורסל עם השנים. יהונתן הגיע למשחקי ליגה בנוער גלבוע. דניאל שיחק בקבוצת הנוער של הפועל עפולה והועבר לקבוצת עמק יזרעאל שהופיעה באותה שנה במשחק גמר גביע המדינה. לפני כל משחק היינו במתח. במשך כל היום עד כדי כך שהחלו וויכוחים סביב זה בבית.
 
הגענו כל המשפחה למשחקי כדורסל עם צעיפים ודגלונים כדי לעודד את השחקנים ואת הקבוצה.לאחר כל משחק שבו ניצחנו היינו נוסעים לחגוג במסעדה טובה ולאחר מכן הביתה תוך כדי ניתוח המשחק. לאחר הפסדים היה עצב גדול וכמובן היינו צריכים להרגיע את יהונתן או דניאל. הכאב של ההורים כשאחד הילדים נפצע באחד המשחקים נפצע יהונתן והיה צריך לגבס את רגלו וזה בא על חשבון ימי לימודים והישארות של האמא בבית בכדי לטפל בו. פציעה זאת חזרה על עצמה לאחר כמה שנים. למזלנו דניאל לא חווה פציעות בהיותו שחקן כדורסל מקצועי.
 
יו"ר קבוצת עפולה יזרעאל 
מאחר והיינו מעורים בחי הכדורסל בעיר הופעל לחץ על המשפחה שניקח את ניהול הקבוצה הבוגרת. כאבא שילדיו אהבו את הקבוצה ואת משחק הכדורסל בכלל. החלטתי לקחת על עצמי את תפקיד המנהל. שזה לדאוג למשכורות ולכל מחסורם של השחקנים. כיו"ר האחריות היא מאוד גדולה, כלפי שחקנים מוסדות ושחקני רכש. מאחר וקבוצת הפועל עפולה יזרעאל התפרנסה מתקציב העירייה, פרסומים, טלוויזיה ותרומות למיניהן נאלצתי כיו"ר לתרום מכספי הפרטי בכל עונת כדורסל שבה שימשתי כיו"ר וכל זאת מתוך אהבת כדורסל.
 
נכדי הוא גם שותפי לפרויקט אבל גם הוא ספורטאי בתחומים שונים (כדורגל, קארטה ושחמט ובפרט כדורסל). הישגיו של נכדי פעמיים אלוף הארץ בקארטה, מקום שני באליפות בית ספר בשחמט שלישי בטורניר נבחרות בשחמט 15 מדליות ו-5 גביעים. 
 
סיכום
"הופתעתי שההתעניינות של נכדי התחילה בצפייה במשחקי הכדורסל, צפייה במשחקים ונסיעה למשחקים של מכבי תל אביב באולם. הוא הגיע למצב של אובססיה לספורט ובפרט כדורסל. שמחתי להכיר את נכדי יותר לעומק ולגלות דמיון רב בינו לבין ילדיי.
 
תכנית הקשר הרב דורי
משוב של סבא גיורא
"זו הייתה חוויה מאוד משמחת בשבילי, להכיר את הנכד המדהים שלי. כל יום שלישי שמחתי להגיע ולהיות איתו, נוצר אצלי רגש וקשר מאוד חזק. אני מאחל לעצמי שאכיר כך את יתר נכדיי".
 
משוב של איתמר
"היה לי מאוד כיף להיות עם סבא ולמדתי דברים שלא ידעתי ולא בטוח הייתי יודע. בקיצור היה לי מאוד כיף".
 
מורה מובילה לביאה צינגוט, מדריכה מחוזית אילת שחק
תשע"ו 2016

מילון

ליגה
ספורט, ליגה היא שיטה לארגון תחרויות ספורט שבה כל ספורטאי או קבוצה מתמודדים נגד כל יתר היריבים באותה קבוצה של מתחרים או קבוצות. המונח "ליגה" עשוי גם להתייחס לכל אותם ספורטאים או קבוצות המתמודדים ביניהם בשיטת ליגה, כאשר הליגה הזו עשויה להיות אחת מכמה ליגות דומות באותו ענף ספורט במדינה או בכמה מדינות, המאורגנות לרוב בצורה היררכית. לדוגמה: בכדורגל הישראלי הליגה העליונה היא ליגת העל, מתחתיה הליגה הלאומית, אחריה הליגה הארצית ועוד.

ציטוטים

”כיו"ר האחריות היא מאוד גדולה, כלפי שחקנים מוסדות ושחקני רכש. “

הקשר הרב דורי