מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קשיים מול תקווה

שמואל וליאור נהנים בשיעור
שמואל ואישתו בחרמון
ילדותי בנס ציונה

ילדותי בנס ציונה של שנות ה-50 המוקדמות כאשר נס ציונה באותה תקופה הייתה מושבה קטנה ומקסימה גדלתי בשכונה שנקראת "עמידר" היינו משפחה בת 10 נפשות שחיה בתנאים לגמרי לא פשוטים הוריי אבי ואמי היו מבוגרים בגילם וקשיי הפרנסה והקליטה בארץ היו קשים אבל אני בתור ילד לא הרגשתי בזה.
 
תמונה 1
בשכונתנו הייתי מוקף חברים מכל סוגי העלייה לארץ ממדינות שונות. את רוב שעות היום בילינו בבית הספר ולאחר מכן הייתי במועדון מכבי נס ציונה שאליו הגיעו כל חבריי, מועדון זה היה עבורנו קרש קפיצה להכרת כל הארץ בשכונה שלי התושבים היו ממדינות שונות וכמובן שהשפות שדיברו היו מרובות תימנים,פרסים,אשכנזים,מרוקאים,טורקים,יוונים,יוגוסלבים ועוד…הייתה קיימת הרמוניה נפלאה. היינו כאין משפחה אחת גדולה, למדנו מאכלים ולימדנו מאכלים מכל העדות.
 
תמונה 2
באותה התקופה אבי וקבוצת חברים ייסדו בית כנסת שנמצא ברחוב ויצמן בנס ציונה הנקרא "גאולת ישראל".
התגייסתי לצה"ל ב-31.5.65, הייתי בן 17 וחצי וגויסתי לחיל השריון, הייתי לוחם ואיש צוות בטנק שרמן. בשנת 1967 פרצה מלחמת ששת הימים ובמסגרת שירותי כחייל סדיר לחמנו בגזרה הדרומית, כבשנו את סיני והגענו עד לתעלת סואץ .
 
תמונה 3
 
 
במהלך הקרבות הטנק שלי נפגע ממוקש תוך כדי פריצה לאחד המוצבים הגדולים שנקרא "אום כתף" ולאחר שהשתחררתי משירות סדיר עד ה-31.10.91 פרשתי לגמלאות והמשכנו לעבוד בצה"ל כע"צ עד ל-30.11.14 וכיום אני גמלאי במשרה מלאה. סה"כ 50 שנות שרות בצה"ל.
 
 תמונה 4
אני אישית רוצה להודות למורה הצעירה ליאור ולמורה הבוגרת באנה ולכל אלה שיזמו את התכנית קשר רב דורי,
תודה רבה מקרב לב.
 
תשע"ה

מילון

הרמוניה
הרמוניה היא תמימות דעים

ציטוטים

”בהרמוניה השילוב בין העולים שבאו ממדינות שונות, זהו שילוב מנצח“

הקשר הרב דורי