מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קיבלתי מכתב מפוטין

יעקב ואלינה
במפגש פתיחה
בשנת 2015 קיבלתי מכתב מפתיע

נולדתי  ברוסיה בעיר שבזמנים ההם נקראה לנינגרד. היום הוחזר לעיר שמה המקורי: סנט פטרבורג, כפי שנקראה בעבר.

כבר בגיל 16 הלכתי לעבוד במפעל והמשכתי עד פרוץ המלחמה. כשהייתי בן שבע עשרה. רבים מעובדי המפעל גוייסו עם תחילת המלחמה – שמונים ושבעה אנשים, כמחציתם נשים. אותי לא גייסו, זה פגע בי מאד. רציתי להתגייס לצבא בהתנדבות, אבל גם לזה לא הסכימו לי. למרות זאת התעקשתי ויצאתי למלחמה בהתנדבות.
אחרי המלחמה היה לי הלם-קרב תקופה מסויימת. כשהתאוששתי חזרתי לביתי כדי לחפש את משפחתי אך לא מצאתי אף אחד. כאשר הבנתי שאין אף אחד בביתי חזרתי למקום עבודתי ושם סיפרו לי שכל זמן המלחמה הם חשבו שעליתי לבד לארץ ישראל.
החלטתי להמשיך לשרת בצבא, המשכתי עוד שנים רבות, בסה"כ הייתי בצבא -ארבעים שנה, כולל שנות המלחמה! בשנת 1998 עליתי לארץ. הספקתי לעבוד  במשרד הבריאות בערך שלוש שנים ועסקתי בניסויים על כלבים. בארץ התחלתי שוב לחפש קרובי משפחה. הצלחתי לאתר את דודי והוא מאד הופתע ושאל אותי: מה אתה עושה פה?! לאחר שדיברתי עם דודי, הוא קנה לי דירה ולפעמים הוא היה מגיע לבקר.
אשתי הראשונה נפטרה מסרטן. התחתנתי פעם שנייה ועכשיו יש לי שני נכדים: אחת תלמידת תיכון והשנייה רופאה.
סיפור מעניין על עצמי
ערב אחד, בשנת 2015 קיבלתי מכתב מפתיע. פתחתי אותו וראיתי שזה מולדימיר פוטין, הוא נשלח לציון יום השנה השבעים לניצחון הרוסים על הנאצים במלחמת העולם השנייה. קראתי את המכתב ופתאום צלצל הטלפון ואומרים לי: אנחנו מזמינים אותך למסעדה עם המשפחה שלך. הייתי מופתע ולא הבנתי שום דבר.
כשהגעתי למסעדה עם משפחתי פגשתי עוד אנשים שחיכו לי, ואז אישה שאיני מכיר לקחה את המקרופון וקראה את המכתב באוזני כולם. כל משפחתי הייתה גאה בי והחמיאה לי מאוד!
להלן המכתב המקורי

המתב המקורי ברוסית

המכתב המקורי ברוסית
תרגום המכתב:
יעקב איסקוביץ' היקר, אני מברך אותך מכל הלב במלאת 70 שנה לניצחון הגדול.
שבעים שנה עברו מאותו יום בחודש מאי כשנגמרה המלחמה הגדולה והשמים שהיו מלאים בכלי נשק ולחימה נצבעו בצבעי ניצחון וזיקוקים.
תמיד נזכור איזה מחיר כבד שילם העם שלנו כדי להגיע לרגעי האושר שחיכינו להם זמן כה רב. תמיד נהיה גאים בדור המנצחים. הצלחתם לשמור על אמונה ולשמור על המדינה ושחררתם את העולם מהנאציזם.
אני מאחל לך מכל הלב בריאות איתנה וכל טוב.
חג שמח חג יום הניצחון הגדול!
על החתום
 ולדימיר פוטין
הפדרציה הרוסית
גב המכתב שנשלח מפוטין

גב המכתב

גב המכתב
תשע"ו   2016

מילון

ולדימיר פוטין
ולדימיר ולדימירוביץ' פוטין הוא מדינאי רוסי, ראש ממשלת רוסיה בשנים 1999, 20082012, נשיאה בשנים 19992008, ומשנת 2012 מכהן כנשיא רוסיה בקדנציה השלישית שלו

ציטוטים

”פתחתי וראיתי שזה מכתב מולדימיר פוטין, שנשלח לציון יום השנה השבעים לניצחון הרוסים על הנאצים“

הקשר הרב דורי