מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא חדווה מספרת על הנס שקרה לסבא

תמונה בהווה
סבתא בילדותה
הנס שקרה לבעלי

שמי חדוה לביא, נולדתי בשנת 1952, ברחובות בבית ילדות ולהורים ניצולי שואה שבאו מירומניה ועלו לארץ. בבית חיקה לי אח שמבוגר ב- 3 שנים.

סבתא חדווה בילדותה

2-45

לאחר שלוש שנים עברנו לגור בעיר רחובות והיינו שם מיספר שנים ולאחר מכן עברנו לעיר ראשון לצייון. שם למדתי בבית ספר סיני ובתיכון. לאחר שקיבלתי תעודת בגרות התחלתי לעבוד במיחשוב.

התחתנתי בגיל 19 וחצי,לאחר שנה וחצי נולד לי בן שקוראים לו אריק. אריק הוא הבן הבכור, לאחריו נולדה לי בת שקוראים לה ורד. ורד זו אמא של עדי, שאיתה אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי ואחר כך נולדו התאומות צילה ומלכה.

במשך כל השנים הייתי עקרת בית וטיפלתי בילדים. בעלי עבד בכמה משרות כדי לפרנס אותנו. בהמשך נאלצתי לעזור בחינוך וטיפול בילדים וגם עזרתי  להורי, שגרו לידי, תמכתי בהם  לאורך כל הדרך ובמיוחד בשנות זיקנתם. במהלך השנים זכיתי לחתן את ילדי ולראות מהם נכדים ונכדות שגורמים לי לעונג רב.

הנס שקרה לבעלי

סבי לפני כמה שנים עבר אירוע מוחי הוא הובהל לבית החולים, שם אישפזו אותו. הרופא אמר לי ולילדים שלי שמצבו חמור מאוד, יש לו שטף דם במוח שלא נפסק ולכן אין סיכוי שהוא ישאר בחיים. למחרת קרה הנס ושטף הדם פסק ומצבו השתפר מאוד ולאחר כשבועיים הוא השתחרר מבית החולים ומצבו טוב. הוא יצא מהאירוע, ללא נזק. ברוך השם, לא נגרם נזק. בתקופת מחלתו ורד בתי, היתה בארצות הברית, בהיריון עם גיל והסתרנו את מחלתו ולא סיפרנו לה זאת ורק משה ידע על המצב. כולנו מאושרים שהאירוע הסתיים טוב.

הזוית האישית

אריק הוא הבן הבכור, לאחריו נולדה לי בת שקוראים לה ורד. ורד זו אמא של עדי, שאיתה אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי ואחר כך נולדו התאומות צילה ומלכה.

מילון

אירוע מוחי
שבץ מתרחש כאשר ישנה הפרעה פתאומית באספקת הדם לרקמת המוח. ההפרעה הזאת גורמת נזק נוירולוגי אשר יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות ובהן הפרעה בדיבור, חולשה או שיתוק של הגפיים וקשיים בהליכה. לעתים עלול אירוע מוחי לגרום למוות.

ציטוטים

”במהלך השנים זכיתי לחתן את ילדי ולראות מהם נכדים ונכדות שגורמים לי לעונג רב.“

הקשר הרב דורי