מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קורות חיי מרים סאסי

סבתא מרים
סבתא מרים בשמחה משפחתית
זהו סיפור קורות חיי, מילדותי ועד ימינו אלה

הורי וארבעת אחיי הגדולים עלו ארצה בשלהי שנות ה 40 מהעיר בנגז אשר נמצאת בלוב. עם עלייתם התגוררו בבאר יעקב במשך מספר שנים שלאחריהם חלק מאחיי עברו להתגורר בעיר נתניה ואילו הוריי עברו להתגורר באשקלון.  אימי הייתה עקרת בית ולאבי הייתה חנות מכולת שבה בילה את רוב זמנו על מנת לפרנס אותנו ולהביא אוכל לשולחן.
 
בשונה מארבעת אחיי הגדולים, אני ואחי בנימין ז"ל נולדנו בארץ ישראל וכבר בגיל צעיר מאוד ( שנתיים ) הורי התגרשו  וכולנו עברנו לגור בחסות אבי. ( משום כך אין לי הרבה זיכרונות מאימי ).  אבי אשר לקח תחת חסותו את כל ששת ילדיו ( 3 בנים ו 3 בנות ) היה אבא למופת! כל הזמן דאג לנו ושמר עלינו מכל משמר, היה לנו כאב וכאם ולא החסיר מאיתנו כלום למרות כל הקשיים והתקופות הקשות נשאר מסור ונאמן לכל ילדיו.
 
בגיל 18 אחי בנימין התגייס לצבא ושירת בחיל האוויר, במהלך מלחמת ההתשה בתאריך 08.06.1969  עת היה בן 19 בלבד נפל במהלך מילוי תפקידו והמיט אסון כבד על ביתנו ועל משפחתנו ומאז החיים שהכרנו השתנו לחלוטין ולא שבו להיות כבעבר.
 
אבי אשר התקשה להתמודד עם אובדן בנו יקירו שקע בצער עמוק ובעקבות כך איבד את ראייתו והפך לעיוור, לא הייתה לנו פרנסה והחיים הפכו להיות קשים מנשוא. על מנת לסייע לאבי ובלית ברירה נאלצתי לנטוש את הלימודים כבר בכיתה י' ואף ויתרתי על השירות הצבאי למען המשפחה. בגיל 19 התחתנתי עם יוסי ( סבא של אורין ) ונולדו לי חמישה ילדים בת וארבעה בנים. לאחר לידת ביתי הבכורה ( חיה שמה ) נולד לי בן אשר נקרא אלי על שם אביו של בעלי. אלי נולד חולה וסבל מבעיות בלב אשר חרף כל המאמצים, הטיפולים והסיוע שהענקנו לו לבסוף בגיל שנתיים וחצי נכנע למחלה ונפטר בבית החולים ברזילי והשאיר את כולנו שבורי לב ומוכי יגון.
 
לאחר מותו של אלי, נולד בני השלישי אשר נקרא אלישב על שמו של אלי ז"ל ועל כן לשמו ישנה משמעות רבה בעיני. כאשר אלישב היה בן שנה נולד בני הרביעי אשר נקרא בני על שמו של אחי בנימין ז"ל. ולבסוף נולד בני החמישי, בן הזקונים רועי. כיום, אני אימא לארבעה ילדים ועשרה נכדים כשהגדולה מבניהם משרתת בצה"ל בתפקיד של מפקדת כיתת טירונים. אני גאה בבני משפחתי ומאחלת לכולם חיים בריאים ומאושרים.
 
מרים סאסי ( לשעבר סבן )
תשע"ו

מילון

מהרש
כלי לטחינת צמחי תבלין

ציטוטים

”המשפחה היא ערך עליון, היא מקור הכוח, התמיכה והגאווה.“

הקשר הרב דורי