מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותו של סבא בגבול תל-אביב – יפו

איה וסבא יצחק במהלך התיעוד.
סבא על רקע הצריף לפני שנשרף.
תיאור מאורעות חשובים בחיים

בשנת 1936 בזמן פרוץ הערבים שרפו לנו את הצריף ועברנו לגור בדרום תל אביב

סבא יצחק

סבא יצחק נולד, בשנת 1934 כ"א בתמוז יום פטירתו של ביאליק. סבא נולד בגבול תל אביב יפו, בכ"א בתמוז 1934 ביום פטירתו של המשורר חיים נחמן ביאליק. עם פרוץ המאורעות בשנת 1936 שרפו את צריף המגורים של סבא בגבול תל אביב יפו. סבא יצחק מספר:

נולדתי בכ"א בתמוז 1934 יום פטירתו של חיים נחמן ביאליק, המשורר הלאומי. נולדתי, בבית חולים הדסה בתל אביב. לחצו על הוריי לתת לי שם חיים נחמן הוריי לא הסכימו ונתנו לי את שם הסבא שלי, יצחק. גרנו בגבול תל אביב – יפו, בשכונת צריפים.

%d7%90%d7%99%d7%94-2-150x150

מצורפת תמונה ליד הצריף שאמי מחזיקה אותי בזרועותיה בהיותי בן שנה.

החיים בדרום תל אביב היו קשים. היה קשה להגיע בבוקר לבית הספר, הינו עוברים בין קירות מגן הבנויים משקי חול, מפני שהערבים היו יורים ברחובות הראשיים בדרכנו לבית הספר. לאחר שנה בשנת 1936 הערבים עברנו לדרום תל אביב בשכונת פלורנטין במלחמת פרצו המאורעות ושרפו לנו את הצריף.

בשנת 1952 התגייסותי לצה"ל והקמתי בצה"ל את מחלקת הקירור, בנוסף למתן שירותים ליחידות צה"ל פיתחנו מוצרים ואמצעים להעברת תחמושת להר הצופים. פיתחנו רעיונות בעזרה למערכת הביטחון, בהעברת ציוד לחימה בצורה מתוחכמת. כידוע אחת לשבועיים היו מחליפים את הכוחות ש… כביכול שהינו שוטרים. מובן שלא אוכל לפרט את הביצוע והתחכום שלפיהם פעלנו.

בהמשך התחתנתי והקמנו משפחה, שלושה בנים ובת. שניים עשר נכדים ושני נינים. כל אחד מארבעת ילדנו כולם בוגרי אוניברסיטה. ארבעת נכדנו סיימו לימודים במוסדות אקדמיים, ואנו מצפים ליתר הנכדים, שיגעו לבגרות וגם כן יסיימו לימודים במוסדות אקדמיים. לפי תוצאות ההשגים שלהם בלימודים הסיכויים רבים, בלי נדר.

במהלך השנים התבססנו כלכלית, ברשותי חברות שונות שהקמתי, שממשיכות בפעילות כלכלית עד היום. החברות פועלות בשילוב כל ארבעת הילדים. כל אחת ואחת מהחברות מאוישת על ידי ארבעת ילדי. כל אחד בחברה אחרת שומר על עקרון, אין שום קשר בין חברה לחברה. כל אחד בעסק נפרד וכל אחד מנהל את החברה לשביעות רצוני. מצוין בזאת שכל ילדי ונכדי גרים בקרבתנו כולם בתל אביב.

הזוית האישית

סבא יצחק: אני משתתף יחד עם נכדי השנה בתכנית הקשר הרב דורי

מילון

מאורעות
המאורעות הוא כינוי שניתן לסדרה של התקפות של ערביי ארץ ישראל על תושביה היהודים.

ציטוטים

”"פרצו המאורעות ושרפו לנו את הצריף כמובן הערבים"“

הקשר הרב דורי