מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קורות החיים של יואל בוני

אח של סבתא התאהב באחותי וביקש שאכיר ביניהם. אמרתי לו כן, בתנאי שתכיר לי את אחותך

בית ומשפחה:
נולדתי במושב בית אלעזרי בשנת 1955 לזוג הורים שעלו מתימן. לאימא שלי קוראים "שמעה" שמה עוברת לשושנה, לאבי קראו "ג'מיל" שמו שעוברת לגמליאל. היה לנו אוכל ביתי. אמא אפתה פיתות וכל מיני מאכלים תימנים שרובם היו מורכבים מבצק וקמח ואנחנו נוהגים לאכול אותם עד היום עם כל עם ישראל. היינו 8 ילדים 4 מהם נפטרו ונשארנו 4 שלוש בנות ובן (אני).
  
ילדותי
הייתה לנו רפת עם פרות וסוס. אבא ניהל את הרפת ואנחנו הילדים עבדנו בה ליפני הלימודים ואחרי. אחת החוויות הייתה כשהייתי בגיל 12 הייתי לבד ברפת ופרה אחת הייתה צריכה להמליט ואני הייתי צריך לעזור לה להמליט והיה מאוד קשה. נולד עגל שקראנו לו שמשון. הוא היה העגל שלי ואילפתי אותו ממש כמו כלב. המחיה הייתה קשה. למדתי בבית אלעזרי עד כתה ו'. לאחר מכן עברנו ללמוד בגדרה ובתיכון למדתי ברחובות.
 
איך הכרנו:
סבתא ריקי למדה עם אחותי צביה בבית ספר התיכון בגדרה. אח של סבתא ריקי דוד התאהב בצביה ושאל אותי אם אני יכול להכיר לו את אחותי. אמרתי לו כן, בתנאי שתכיר לי את אחותך. ומאז אנחנו ביחד.
 
שרות בצה"ל:
ב-1973 התגייסתי לצה"ל ושרטתי בחייל המודיעין ובמלחמת יום כיפור הייתי בתעלת סואץ גבול מצריים בגיל 20 התחתנתי  עם ריקי שהייתה בגיל 18  ולאחר שנה נולד בננו הבכור ושמו אבירן אני המשכתי לשרת בצבא קבע  ולאחר 3 שנים נולד בננו השני ושמו יגל  ובינתיים ריקי אשתי סיימה את לימודיה מתור אחות והתחילה לעבוד בבית חולים שמואל הרופא ואני המשכתי את שירותי הצבאי ועברתי לשרת קרוב לבית בתור מפקד מחנה מרכז תחמושת  בשנת 1988 נולד בננו מתן ולאחר שנתיים השתחררתי מצה"ל. 
נשואי ילדי:
בשנת 1994 נולד בננו עומר בין הזקונים. אחרי כמה שנים, בשנת 1998, התחתן בננו הבכור אבירן ונולדו לו 3 ילדים: לינור, דרור ולידור. בשנת 2005 התחתן בננו השני יגל ונולדו לו 3 ילדים: שקד, ירין ויובל. בשנת 2011 התחתן בננו השלישי מתן.
 
תחביבים:
בגיל 20 התחלתי להתעניין בדייג וישר התאהבתי בזה מאז ועד היום אני לא מוותר לפחות פעם בשבוע ללכת לים לדוג. התחביב השני שלי הוא בישול אני בישלתי במטבחים גדולים ובאירועים אבל אני הכי אוהב לבשל בבית עם נכדי.
תמונה 1

מילון

תעלת סואץ
תעלה שנבנתה על מנת לשמש מעבר של ספינות מארצות אפריקה אל ארצות אירופה ובחזרה.

ציטוטים

”הייתה לנו רפת עם פרות וסוס“

הקשר הרב דורי