מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מגילת העצמאות של עובד – ממקימי הנוער העובד

סבתא ונכד היא מזכרת נהדרת.
גאוה, חמי בחר בי מכל בנותיו וכלותיו.
מורשת משפחת עובד, הוא היה בין מקימי הנוער העובד

שמי עובד אסתר נולדתי בשנת 1951, במעברת שביב בהרצליה. אני לשלושה נכדים. בחרתי לתעד למען נכדיי את מורשת משפחת עובד.

שלום עובד עלה לארץ עם אשתו יונה בשנת 1921, הוא עלה ארצה ממחוז "דמר" לעדן ומעדן הגיע לפורט סעיד ומפורט סעיד ברכבת ליפו ומיפו התיישב במחנה יהודה בפתח – תקווה .

הוא היה פעיל בהרבה תחומים, היה בין פעילי היישוב בפתח – תקווה. עסק בקליטת עולים בתימן ובהדרכתם בארץ, איש  ההגנה, "גפיר" במשטרה הבריטית, חבר וועד עירית פתח תקווה וועד השכונה מחנה יהודה.

%d7%97%d7%a6

 

היה בין מקימי הנוער העובד, הקים את בית כנסת תפארת ישראל עם כמה חברים ועזר בבניית מרפאת קופת חולים במחנה יהודה ,עובד שלום עבד לפרנסתו ביבוש הביצות ונטיעת עצי פרי הדר ובחקלאות ובכל עבודה שהזדמנה אם זה בנייה או תיקונים או חקלאות כל עבודה שהייתה מביאה פרנסה וכך היה לו ניסיון בכל מקצוע.

כאשר סיימו לייבש את הביצות ונטעו את הפרדסים ביום העצמאות שהתקיימה בקום המדינה שנה לאחר מכן קיבל את מגילת העצמאות אישית מראש העיר דאז שבחר לתת אותה לכלתו אסתר כי ידע שהיא תעריך את המגילה ואכן היא מסגרה ותלתה בסלון ביתה.

בשנת 1945 התמנה לשרת ראשי בבית ספר "הס" היה לו משרד שבו היו העובדים באים ומספרים על הבעיות בעבודה ואיפה צריך לתקן וכך עבד שם עד שיצא לגמלאות בשנת 1973,הקים משפחה בעלת 8 ילדים והמשפחה גדלה עם נכדים לגאוותו   והיה גאה בילדיו ונכדיו כל פעם שהיו באים לבקרו הוא היה בוכה מהתרגשות, בשנת 1990 נבחר ליקיר פ"ת ובזה הייתה הרגשתו שסגר מעגל על כל פועלו משנת 1921-1990  וכך סגר מעגל.

הזוית האישית

בהעלותי את סיפורו של חמי והמגילה הוכחתי שהוא צדק בנותנו לי את מגילת העצמאות ביודעו שאני אעריך את המגילה ובשבילי סגרתי מעגל להנצחתו בלב נכדיי.

למדתי לתת כבוד לסבתא וסבא שלי ועל הסיפורים שקרו בעבר שאני עוד לא נולדתי. ולהעריך את מורשתי.

מילון

"כבד אותי כאשר אני חיי ולא כאשר אני מת למען הציבור"
חמי תמיד היה אומר שהכבוד למבבוגר צריך להיות ביום יום ולא רק כאשר יש אנשים.

ציטוטים

”" והדרת פני זקן " הפירוש הוא לכבד אנשים מבוגרים וקשישים“

הקשר הרב דורי