מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קבוצת הכדורסל של סבא יגאל

סבא יגאל והנכד יוהד
סמל הקבוצה
התחביב של סבא יגאל

סבא יגאל, נולד בישראל בעיר תל אביב. בשנת 1946 הוריו אבא דב ואמא צילה ז"ל גרו בדרום תל אביב. במלחמת השחרור דלת ביתם הייתה מצופה פח עבה בגלל שהערבים מיפו ירו ברובים על ביתם.  
 
סבא מספר: 
"מגיל 12 הייתי חבר בקבוצת הכדורסל שלמכבי רמת גן. בתחילה בקבוצות הילדים ולאחר בקבוצת הנוער. כתוצאה מפציעה ברגל מוניתי למנהל ואחראי על מחלקת הנוער במועדון. לאחר גיוסי לצבא. החלפתי את תפקידי ומוניתי לאחראי על קבוצת הבוגרים. של מועדון מכבי רמת גן. העבודה החדשה הייתה מאוד מעניינת ודרשה ממני השקעה של הרבה שעות ובנוסף לכך היה עלי ליצור קשר עם הרבה מאוד אנשים בעלי תפקידים בקבוצות כדורסל בכל הארץ. קבוצת הכדורסל הייתה בליגה השנייה ובהשקעה רבה של אימונים קשים של השחקניםוהמאמן הצליחה הקבוצה לעלות לליגה הראשונה.
 
המאמן היה אברהם חמו, שבעברו היה שחקן מצטיין בקבוצת הפועל חיפה ובנבחרת ישראל. השחקנים המצטיינים בקבוצה היו עמיקם ריקלין, אברהם ,נתנאל גדעון רוס, דורון ג'מצי צבי קלמנוביץ. הקבוצה תגברה את עצמה בשחקנים זרים שהבולטים בהם היו קמיל דירקס (שחקן נבחרת בלגיה) ארל וילאמס ולארי גורדון. הקבוצה הצליחה מאוד בליגה הראשונה ובן ההישגים היו מקום שני בליגה אחרי מכבי תל אביב וכן היגיעו כמה פעמים לגמר הגביע, אך לצערנו לא הצליחו לזכות בליגה או בגביע.
 
קבוצת הכדורסל מכבי רמת גן בשנים שהייתה בצמרת הכדורסל הישראלי השתתפה במפעלי כדורסל באירופה והצליחה לנצח קבוצות בעלות שם כמו מלגה (ספרד), מילאנו (באיטליה) ואולמפיקוס (מיוון). בשנים האחרונות כתוצאה של חוסר תקציב (כסף) הקבוצה הפכה לקבוצת בת של מכבי תל אביב
 
תשע"ו
   

מילון

מכבי רמת גן
עירוני רמת גן היא קבוצת כדורסל ישראלית מהעיר רמת גן. המתמודדת בליגה הלאומית. הקבוצה מורכבת מאיחוד של הקבוצות מכבי רמת גן ובית"ר רמת גן (שהייתה קיימת עד שנת 1997 ושיחקה בליגת העל בשנים 1993 - 1995) .

ציטוטים

”המאמן היה אברהם חמו שבעברו היה שחקן מצטיין בקבוצת הפועל חיפה ובנבחרת ישראל“

הקשר הרב דורי