מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

פרידה מ"גן דקל" סיום תקופה ראשונה בקיבוץ

מעיינים יחד בארכיון הקיבוץ
מחפשים חומרים בארכיון הקיבוצי
חיפשנו בארכיון הקיבוצי ...ומצאנו חומר מעניין על אמא שלי -ריקי שהצטרפה לקיבוץ

ריקי ארליך מספרת למאור:
 
"הגעתי לקיבוץ בתאריך 25.3.1984  אחרי סיום שירות צבאי ונסיעה לחו"ל."
 
"מקום העבודה הראשון שלי בקיבוץ היה בית ילדים "גן דקל" (בית ילדים – לינה משותפת). בבית זה התחנכו ילדים בגילאי 4-6 במשך שלוש שנים כל ילד. כאשר הילד הגיע לגן הוא היה שייך לשכבת הצעירים, בהמשך שכבת אמצע ולבסוף שכבת הבוגרים.
 
הילדים ישנו כל לילה בגן ללא נוכחות הורים, זה נקרא לינה משותפת. והשמירה עליהם נעשתה ע"י שומרי הלילה. תפקיד המטפלת בגן היה להעיר את הילדים, בבוקר לעזור להם להתלבש,  להכין להם ארוחת בוקר, לדאוג לסדר וניקיון בבית הילדים, לדאוג להביא כביסה נקייה מהמכבסה, לסדר להם את הבגדים, להכין ארוחת עשר, להביא מחדר האוכל ארוחת צהריים, להעלות את הילדים למנוחת צהריים, להכין להם ארוחת ארבע, לבוא בערב לעזור לילדים להיפרד מההורים ולהכין אותם לשנת לילה.
 
מאוד אהבתי לעבוד ב"גן דקל" עם צוות נאמן ומסור, עבדתי שם שלוש וחצי שנים עד שיצאתי עם הילדים הבוגרים להיות מטפלת להיות בכיתה א'.
 
העשרה
"שיטת חינוך וגידול ילדים שהייתה נהוגה ברוב הקיבוצים עד שנות ה-80. בלינה המשותפת ילדי הקיבוץ היו לנים בלילות יחדיו במבנים ייעודים שנקראו בית ילדים במנותק מהורים שלהם".
ויקיפדיה
 
תשע"ו

מילון

בית ילדים
מעון קבע לילדים בו גם אכלו, התרחצו והתחנכו. בית שבו התחנכו ילדי הקיבוץ במשותף לפי גילאים. ופעם גם ישנו הילדים בבית הילדים בקיבוץ, בלינה משותפת.

לינה משותפת
שיטת חינוך וגידול ילדים שהייתה נהוגה ברוב הקיבוצים עד שנות ה-80. בלינה המשותפת ילדי הקיבוץ היו לנים בלילות יחדיו במבנים ייעודים שנקראו בית ילדים במנותק מהורים שלהם.

מכבסה
בית עסק או מקום שמספק שירותי כביסה, ייבוש, גיהוץ, קיפול ועוד...

ציטוטים

”מאוד אהבתי לעבוד ב"גן דקל" עם צוות נאמן ומסור.“

הקשר הרב דורי