מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

פסנתר כנף במעברה

חוית עליה לארץ,השתרשותי בארץ,שירות צבא קבע,הקמת בית ומשפחה,תרומה למען החברה

הסיפור האישי שלי
שמי אסתר טור שלום, נולדתי בפולין.
את שמי נתנו לי על שם סבתי אסתר.
עלייה
עליתי לארץ בשנת 1949 מגרמניה עם הורי ושתי אחיותיי,היות ואבי היה איש מאמין בציונות חשב כיצד הכי מהר להקים משק חקלאי ביישוב מזכרת בתיה, גם אנחנו הבנות גדלנו באווירה של זריעת אדמות ונטיעת פרדסים. עלי לציין כי במשק שלנו הועסקו פועלים עולים חדשים אשר בזכותנו התפרנסו מעבודות החקלאות אצלנו. בהגיענו לארץ בחורף התקבלנו למעברת "נווה חיים" שבחדרה,קיבלנו אוהל,מיטות ברזל ופתילייה עם נפט. אבי היה עצוב לראות שפסנתר כנף שהביא במטען לדאוג לבנותיו ללמוד נגינה עמד באריזה ליד האוהל בגשם.
צבא
לאחר סיום לימודי התגייסתי לחיל האוויר והמשכתי לשרת בשרות קבע שש שנים אך בכל הזדמנות שהתאפשר לי הגעתי הביתה על מנת לעזור בעבודות המשק. בצבא שמשתי כמזכירתו של מפקד הבסיס הטייס מוטי הוד. תקופת השרות היה פרק מעניין מאד בחיים, הרגשתי שאני תורמת למען מטרה חשובה לצ.ה.ל
בית ומשפחה
נישואים בשנת 1958 נשאתי לבעלי אברהם (בהיותי עדיין בשרות קבע) נולדו לנו שלושה בנים נפלאים וזכינו לתשעה נכדים ומהבן הבכור זכינו לנין. כיום בעלי ואני גרים בגני הדר, מטפחים גינה יפה, נהנים מבית מרווח, ממשפחה נפלאה וחמה ומטיילים הרבה בארץ ובחו"ל. להרגשתי הטובה אני מתנדבת מספר שנים בבית החולים קפלן.

מילון

השתרשות
חדירת שורשים לאדמה , שימוש במילה השתרשות בהקשר סיפור זה הוא כדי לבטא את הקשר החזק של סבתא אסתר לארץ ישראל

ציטוטים

”יהיה טוב“

הקשר הרב דורי