מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

פורים בבית הספר בגדרה

לאה ברנס סבתא של שיר
צועניה בפורים
איך הכנו תחפושות מקוריות בעצמנו

בילדותי לא הייתה אפשרות לרכוש תחפושות מוכנות, לכן נאלצנו להכין ולתפור בכוחות עצמינו.

מי שהיו לו ידיים טובות יותר והיה מוכשר בתחום, בדרך כלל תחפושתו הייתה נאה יותר, אבל הרעיון למה להתחפש והמקוריות היווה משקל נגד כישרון עבודת הידיים. למשל כשהייתי בכיתה ד' לאימי היה רעיון שאתחפש לציור מודרני. בנינו מסגרת עץ בגודל הגוף ובתוכה בריסטול ועליו מצויירים קווים וקשקושים ציבעוניים. בידי החזקתי שלט עליו היה כתוב הוציאו אותי מהמוזיאון לאומנות מודרנית. את התמונה תליתי על הצוואר.
התחפושת זכתה לתשבחות אך הייתה מאוד לא נוחה.
כל הילדים בשכונתי, השתייכו לתנועת המכבי הצעיר. בנוסף למסיבות פורים שהיו בבית הספר, היו גם מסיבות בתנועה לעיתים התחפשנו במהלך החג לשתי תחפושות שונות. היו פרסים לתחפושות היפות ביותר. היו שנים כשמזג האוויר היה נעים נערכה תהלוכת תחפושות ברחוב הראשי של המושבה. זכורה לי תחפושת נוספת של חווה אימנו. לבשתי בגד גוף לכל גופי בצבע העור ועל זה  הודבקו עלים מנייר ונחש תלת מימדיי .גם תחפושת זו זכתה לתשבחות והייתה נוחה יותר.
כמובן שכל התמונות היו בשחור לבן. נוסעי התחפושות היו: מקצועות, עמים, בעלי חיים, דמויות מאגדות וסיפורים ועוד מיני רעיונות מקוריים. היום בגלל התקשורת והטלווזיה, תחפושות רבות הן דמויות מתכניות.
למשל רעיון מקורי היה להתחפש לציור מודרני שהיה תלוי על הגוף וביד שלט: "הוצאתי מהמוזיאון לאומנות מודרנית ". היו תחרויות לתחפושת היפה והמקורית כולל פרסים.
 
26521687857e2bd383afa53-56785759
פעמים רבות היו מתחפשים תחפושת קבוצתית או בכיתה או בתנועת הנוער, או קבוצת ילדים לנושא מסוים.
דוגמא לתחפושת עפ"י נושא: אדם וחוה
205449100157e2bd39378a40-37046054

מילון

תשבוחות
מחמאות

ציטוטים

”היה לי כיף ללמוד איתך“

”רעיון מקורי היה להתחפש לציור מודרני“

הקשר הרב דורי