מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

פגישה מרגשת עם אמא

אביבה עם התלמידה בחדר מחשבים
אביבה בצעירותה
המברק שיצא לדרך

אביבה-סיפור חיים

אביבה קוזמינסק'י נולדה בשנת 1934 בצ'כיה עלתה לארץ בשנת 1949.

מספרת על הפגישה עם אמא שלה:

"שהייתי בת 14, קמה מדינת ישראל. רציתי מאוד לעלות לארץ בחברת עליית הנוער. אמי לא רצתה בשום אופן שניפרד ושאני אעזוב אותה ואעלה לארץ.

לקח לי שנה לשכנע אותה ובסוף זכיתי לעלות לארץ שנה אחרי קום המדינה. הגעתי לקיבוץ ונפגשתי שם עם ילדים בגילי ולמדנו ועבדנו יחד במשך היום. הגעגועים אחריי אמי גברו והיו חזקים יותר ויותר. כתבתי לאימא וניסיתי לקרוא לה לבוא. היא לעומת זאת רצתה שאני אחזור לצ'כיה.

המכתבים בינינו התחלפו תדירות. לבסוף אחרי היסוסים רבים החלטתי לכתוב לה מכתב משמעותי ביותר. כתבתי בו שאם את לא באה אני אחזור כי אינני יכולה לחיות בלעדיך. אבל אז שתדעי שהרסת לי את החיים. אחרי זמן מה הגיע לפתע מברק מאמא ובו רשום היה "יצאתי לדרך".

כעבור עוד מספר ימים הגיע שוב מברק "הגעתי" ועוד שני מילים שלא יכולתי לפענח. לא ידעתי איפה לחפש אותה. נסעתי לחיפה ושם היה מחנה עולים גדול ושם התחלתי לחפש אותה. היה כבר ערב ואחריי יום חיפושים לא מצאתי את אמי. חשמל לא היה שם וידעתי שבחושך אין לי סיכוי. החלטתי לנסוע לנהריה להעביר את הלילה אצל דודתי. שהגעתי לתחנה המרכזית בנהריה וירדתי מהאוטובוס אמי עמדה שם. הפגישה הייתה מאוד מרגשת שלא אשכח אף פעם בחיים.

הזוית האישית

אביבה קוזמינסק'י: נהינתי מאוד מאוד מהתכנית ורכשתי ידע רב במיוחד בטכנולוגיה ובסמארטפון.

מילון

מברק
מכתב הנשלח במהירות

ציטוטים

”החלטתי לכתוב לה מכתב משמעותי “

הקשר הרב דורי