מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עליתי ממרקש

שמעון כחייל
גיליון ידיעות אחרונות מ-1960
שמעון פרץ מספר על תולדותיו ועל מקרה חדשותי שזכור לו במיוחד
שם משפחתי פרץ, מקורו ממגילת רות (ד"ט) ואלה תולדות פרץ: "פרס הוליד את-חצרן: וחצרן הוליד את-רם ורם הוליד את-עמינדב: ועמינדב הוליד את-נחשון ונחשון הוליד את-שלמה: ושלמה הוליד  את –בעז ובעז הוליד את-עובד: ועובד הוליד את-ישי וישי הוליד את-דוד". לפי מה שכתוב במגילת רות, דוד המלך הוא צאצאי ממשפ' פרץ.
אני, שמעון, עליתי ארצה ממרוקו מעיר מרקש בשנת 1956. גרתי במעברה באופקים בדרום על יד כביש הרעב: על יד נתיבות. בשנת 1957 עברנו לבית –דגן ושירתתי בצה"ל (30 חודשים מנובמבר 1957 עד מאי 1960). משנת  1960 עבדתי כאזרח עובד צה"ל.

בשנת 1962 עברנו לעכו. עבדתי כנהג מונית עד מלחמת ששת הימים (כחמש שנים). מ-1967 המשכתי בחברת קטר-פילר וגם המשכתי לעבוד כמכונאי עצמאי. בשנת 1977 כבר הייתי בצבא קבע כ-18שנה.

מאז שהשתחררתי מקבע ב-1993 עברתי קורס בטיחות לרכבים ולציוד כבד. היום אני עובד כקצין בטיחות  בתחבורה: אני בוחן כלי רכב משאיות מוניות וגם סמיטריילר.

 ב-ה' באייר חוגגים את חג העצמאות ה-65  מאחל חג שמח לכל צוות המורים, לחניכים ולכל עם ישראל. מאחר ואני גמלאי צה"ל, כל פעם שיש חוברות כמו "במחנה", או "ידיעות אחרונות", וכל  חדשות שיש אני מקבל בדואר. בגיליון "ידיעות אחרונות" מתאריך 3.7.62, בו מסופר על ילד (שהחרדים) חטפו מאמא שלו בשם "יוסלי" הגיע עד ארה"ב ושהה שם הרבה זמן. משטרת ישראל חיפשה אותו במשך שלוש שנים ויותר. החרדים לא רצו שילמד ויתחנך בישראל לאחר שמצאו אותו בארה"ב בשנת 1962 והחזירו אותו ארצה. אך כשראה את אמה שלו צעק "אמא! אמא שלי! "יוסלי" היום הוא בן 45  והוא משרת כקצין במשטרת  ישראל, נשוי ויש לו ילדים. אני זוכר את המקרה הזה – זה היה בשנת (1960). כל המדינה גינתה את החטיפה והשתתפה בחיפושים בכל הישיבות בארץ וגם בחוץ לארץ, עד שמצאו אותו בארה"ב .

מילון

לגנות
למתוח ביקורת קשה על מישהו או משהו (מתוך אתר רב מילים)

ציטוטים

”מאחל חג שמח לכל צוות המורים, לחניכים ולכל עם ישראל“

הקשר הרב דורי