מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עליית משפחתי ממרוקו

כותבים ומתרגשים
סיפורי מורשת
בשנות ה 60 העליה לארץ ישראל הייתה באופן לא חוקי

שמי אסתר שוקרון, נולדתי בשנת 1950 במרוקו בעיר טנג'יר.
 
הסוכנות היהודית הייתה מפעילה את הסוכנים שלה והיו מבריחים יהודים מן הגולה.
אבא פוטר מעבודתו כיוון שהיה יהודי ולכן הוא רצה להגר לצרפת. ואמא התנגדה ואמרה רק לארץ ישראל. ואז התחיל המסע הארוך לעליה. נסענו לטנגיר ומשם הפלגנו למרסיי, נשארנו שם חודשיים ואז הגיע תורנו לעלות לארץ ישראל. עלינו על אניית פאר "תאודור הרצל"  וכאשר הגענו לארץ שאלו את אבי היכן הוא מעדיף להתגורר, אבא ביקש בנתניה.
תמונה 1
 

אניית המעפילים "תאודור הרצל"

לאחר שחתמנו לקחו אותנו לקריית שמונה ואז התחיל מסע שני בארץ.  אבא לא הסכים להישאר ואמר אם לא נתניה אז אשדוד ורק לאחר וויכוחים והמתנה הגענו לאשדוד שהייתה כולה חולות ובקושי היה שם בנייה 
 
העשרה
טנג'יר (בערבית: ????, בֶּרְבֶּרִית: Tanja, ספרדית: T?nger, פורטוגזית: T?nger, צרפתית: Tanger) היא עיר בצפון מרוקו, בה חיים כ-850,000 תושבים (נכון ל-2012). היא שוכנת בכניסה המערבית למצר גיברלטר, בו נפגש הים התיכון עם האוקיינוס האטלנטי, כ-12 ק"מ ממזרח לכף ספרטל. טנג'יר היא עיר הבירה של מחוז טנג'יר-טטואן.
 
"תאודור הרצל": "תיאודור הרצל הייתה אניית מעפילים שאירגן המוסד לעליה ב'. נקראה על שמו של המנהיג הציוני בנימין זאב הרצל."
 
 
תשע"ה, 2015

מילון

טנג'יר
טנג'יר (בערבית: ????, בֶּרְבֶּרִית: Tanja, ספרדית: T?nger, פורטוגזית: T?nger, צרפתית: Tanger) היא עיר בצפון מרוקו, בה חיים כ-850,000 תושבים (נכון ל-2012). היא שוכנת בכניסה המערבית למצר גיברלטר, בו נפגש הים התיכון עם האוקיינוס האטלנטי, כ-12 ק"מ ממזרח לכף ספרטל. טנג'יר היא עיר הבירה של מחוז טנג'יר-טטואן.

תיאודור הרצל - אניית מעפילים
תיאודור הרצל הייתה אוניית מעפילים שאירגן המוסד לעליה ב'. נקראה על שמו של המנהיג הציוני בנימין זאב הרצל.

גלות
עקירה מאולצת של אדם ממולדתו

ציטוטים

”אבי פוטר מעבודתו כיוון שהיה יהודי“

הקשר הרב דורי