מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

כרטיס הרכבת שלי מהעלייה לארץ ישראל

אני ונכדתי אורי
כרטיס לרכבת ישראל בה נסעתי
ביקור בארץ ישראל

עלייה לארץ ישראל – סיפורו של דני גבלינגר

 

בפעם הראשונה שביקרתי בישראל היה בשנת 1953. הייתי אז בן 20 וישראל בת 5 שנים. שנינו היינו צעירים. אז לא טסו מכיוון שזה לא היה נוח במיוחד וגם מאד יקר. לקחתי את הרכבת מציריך לגנואה, נסיעה שאורכה כשמונה שעות. שם עליתי על אנייה בשם "ארצה". באותו הערב היא יצאה לדרך, לכיוון ישראל. קיבלתי מיטה באולם השינה למטה ליד המכונות. זכור לי שהיה כל כך חם באותו אולם שאני ויתר הצעירים בילינו את רוב הנסיעה על סיפון האנייה.

על האנייה זו נסעה גם שושנה דמארי ששרה בשבילנו.

 

250px-pikiwiki_israel_8677_shoshana_performance
דמארי מופיעה במחנות המעצר בקפריסין, בין 1947 ל-1948

מזג האוויר כל הדרך היה נפלא. זכור לי שעל הסיפון הייתה הייתה בריכה קטנה אשר בה התרחצנו יום יום. היו שלוש ארוחות ביום וכולן היו טעימות מאד. בערב הקרינו סרטים. התחנה הראשונה הייתה נאפולי. כשהגענו, ירדנו לחוף לכמה שעות לבקר את העיר. לאחר מכן הפלגנו אל התחנה הבאה. הייתה זו פיראוס שביוון. לאחר שלושה לילות על האנייה "ארצה", סוף סוף הגענו – לפנינו התגלתה חיפה! כשראינו מרחוק את הרכס של הכרמל – ההתרגשות הייתה גדולה!! כל הנוסעים כל כך שמחו. זכור לי שכולם התחילו לרקוד הורה ולשיר במחיאות כפיים: "אנו באנו ארצה" וכדומה.

האנייה עגנה בנמל חיפה וכל הנוסעים ירדו ועלו בשמחה ובהתרגשות בהתרגשות רבה על אדמת הארץ המובטחת. היו מספר נוסעים שהתכופפו ונשקו את האדמה. אני  מאוד התרגשתי לראות בפעם הראשונה בחיים שלי שוטר יהודי. ביליתי שלושה שבועות נהדרים בארץ. נסעתי ברכבת לירושלים, נסיעה של כשעתיים דרך עם נוף נפלא ומלא התרגשות לקראת ההגעה לעיר הבירה. חזרתי הביתה באותה הדרך, קודם אנייה ובסוף רכבת.

כרטיס רכבת ישראל

img_3216

 

 

 

הזוית האישית

הנכדה אורי אברהמי: נהניתי מאוד בפרויקט של הקשר הרבה דורי. למדתי המון על סבא שלי והכרתי את סיפוריו מהעבר שלו. נקשרתי אליו יותר ואהבנו לעבוד יחד!

מילון

רכס הכרמל
הרכס של הכרמל

ציטוטים

”היו מספר נוסעים שהתכופפו ונשקו את האדמה“

הקשר הרב דורי