מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עליה במרבד הקסמים בגיל יומיים

ציונה וליאור
מפת תימן
הורי הציונים לא וויתרו על עלייה למרות שאמי ילדה אותי יומיים קודם לכן.

בשנת 1949 היהודים חיו עם הערבים בידידות. אך לעלות ארצה השתוקקו מאוד. כשהודיעו להם על עצם העלייה השמחה הייתה רבה והם התחילו ללכת ברגל. אספו אותם מטוסים ב"עדן" עיר גדולה מאוד. עלייה זו נקראה ונקראת עד היום "מבצע מרבד הקסמים".   
מבצע על כנפי נשרים/ מרבד הקסמים הוא כינוי למבצע העלאתם של יהודי תימן ויהודי עדן לארץ ישראל כחלק מעליות חיסול גלויות בשנים 1949 ו-1950. המבצע כונה כך מתוך פסוק ד' בפרק י"ט שבספר שמות: "ואשא אתכם על כנפי נשרים, ואביא אתכם אלי". הוכן מבצע ביאת המשיח.
גם  לקהילה היהודית בעיר הולדתי הגיעה הבשורה המשמחת על העלייה לארץ. הורי קפצו על העגלה לפני שתברח וזאת כיון שהכמיהה לעלות לארץ הקודש הייתה רבה. זה היה דבר לא צפוי ומאוד משמח.
בהיותי בת  פחות  משעתיים הורי הגיעו  לשדה התעופה בעדן כשאני מכוסה בשמיכה  מפאת החשש שמא לא יעלו אותנו למטוס עקב היותי רכה נולדת בת שעתיים בלבד. אמי נשאלה מה יש לך מתחת לשמיכה והשמעתי קול והיא אמרה: זו הבת  שלי.  והשאלה הבאה הייתה: הורי נשאלו "בת כמה היא?" וענו: בת  4 ימים. כך זכינו לעלות ללא עיכוב.  
ציונה,  שמי, הוענק לי  עקב העלייה לציון ירושלים עיר הקודש  שבמדינת ישראל. שהייתה רחוקה עשרות מונים מהלב המצפה מאוד  לכך. .כל קהילה יהודית הייתה  גאה בזמנו לעזוב את הניכר ולחיות במדינה עצמאית – ישראל.  המאוויים היו עצומים  וההשתוקקות הייתה גבוהה.
 
על ילדותי
כשהייתי קטנה לא היו לנו מכוניות, נסענו באוטובוסים. לא הייתה טלוויזיה . היו לנו טרנזיסטורים שזה היה רדיו על בטריות.  שחקנו כמעט כל היום בחוץ. גולות, קלאס, קפיצה על חבל, נדנדות בין העצים, מחבואים והיינו ילדים מאוד שמחים.    בצעירותי ניחנתי בגוף צנום ורזה אך זריז ומפולפל מכאן הגעתי   להישגים גבוהים  בתחום הספורט .  הצטיינתי בקפיצה לגובה ובשלב מסוים הצטרפתי לנבחרת ישראל בכדוריד. שהיה הישג אישי וכבוד רב ליישוב.
בכיתה ח' היה נהוג מבחן מעבר לבית ספר תיכון שנקרא "סקר". לא כולם עברו אותו ואני עברתי.
בגלל שייכותי לעדה התימנית אימא הכינה לי אוכל  מאוד טעים כמו ג'חנון, קובנה, מלוואח ולחות. מרק  חילבה שהוא טוב לגוף והכול מתובל בסחוג ששורף את הלשון.
ברמת ישי יש בית כנסת תימני וקהילה גדולה של יוצאי תימן שם חוגגים את כל חגי ישראל ובעיקר את שלושת החגים הגדולים. (חגי תשרי, פסח ושבועות.)
כאישה צעירה עבדתי מאוד קשה והייתי חסכנית. ובכסף שהרווחתי הצלחתי לקנות מכונית. הייתי מאוד גאה על כך. כמו כן היה לי מזל  וזכיתי במפעל הפיס בטלוויזיה. התחתנתי עם שלמה בגיל לא צעיר וחגגו לנו חתונה גדולה ויפה. לפני החתונה ערכנו את טקס החינה. נולדו לי שלוש בנות. 

מילון

טרנזיסטור
רדיו על בטריות שהייתה המצאה גדולה בשנות השישים והשבעים של המאה הקודמת

ציטוטים

”הורי היו ציוניים והעבירו לי את האהבה לארץ ישראל“

הקשר הרב דורי