מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חיי סבא יעקב

סבא יעקב
יניר הנכד האהוב בן 12
הייתי נחשב בזמן הילדות שלי בבית הספר כילד "מקובל" בחברה עם המון חברים וגם חברות

שמי יעקב חלפון ונולדתי בתאריך 8/11/1952 בבית החולים "מלבן" בנהריה (גליל מערבי). 

קוראים לי על שם סבא שלי יעקב, אבא של אבי דוד.
גדלתי בשיכוני המזרח בעיר עכו עם הורי ועם 9 אחיי ואחיותיי. גרנו בבית קרקע קטן בעל חדר וחצי . שם הורי הם דוד ושרה זהרי, חלפון שהביאו לעולם 10 ילדים . לבכורה קוראים נעמי ואחריה הגיעו סימה,יפה, יעקב (אני), כוכי, זוג תאומים מוני (משה) ושושנה, אבי ואז הגיעו עוד זוג תאומות רחל ואביבה.
למדתי עד כיתה ח' והפסקתי ללמוד כדי לצאת לעבוד ולעזור להוריי מבחינה כספית. הייתי נחשב בזמן הילדות שלי בבית הספר כילד "מקובל" בחברה עם המון חברים וגם חברות מכל שכבות הגיל אבל היו לי 5 חברים קרובים "חברים הכי טובים". כולנו גרנו באותה השכונה ממש אחד ליד השני ולכן כל הזמן היינו ביחד גם בבית הספר וגם אחרי הלימודים.בשעות הפנאי הייתי אוהב לבלות עם חברים בים (מנהג קבוע), לבלות עם המשפחה בפיקניקים וסתם להסתובב עם החברים בערבים.
בגיל 18 התגייסתי לצה"ל לחטיבת גולני ושירתתי 3 שנים וחצי בעקבות מלחמת יום הכיפורים. כשהשתחררתי מהצבא שיחקתי כשחקן כדורגל בהפועל עכו במשך 14 שנים. בשנות העשרים המוקדמות שלי יצאתי למסיבת יום הולדת של אחד מחבריי הטובים, הייתי צריך לעזור לו עם ציוד למסיבה כשהעמסתי את הציוד לרכב ראיתי את אחותי הקטנה עם כמה מחברותיה ליד הבית שלנו ושאלתי אותם אם הם רוצות לבוא למסיבה ושם הכרתי אותה .. את אשתי לעתיד, דיברנו צחקנו ונהנינו מאוד. בזמן שהחזרתי אותה לביתה ביקשתי שנשמור על קשר ומשם הקשר רק התחזק ונהיה רציני מאוד.

בגיל 26 לחיי כאשר היא רק בת 19 התחתנו והבאנו לעולם 5 ילדים ארבע בנים ובת אחת. * הבכור דוד כיום בן 38 נשוי לעינת ולהם  2 ילדים יניר בן 12  לי-שי בת 8 ובן שלישי בדרך. * אחריו הגיע ארז כיום בן 35 נשוי לקארין ולו יש 2 ילדים אנאל בת 4 ויונתן בן 3 חודשים. * רועי בן 30 עדיין רווק כרגע, בעל עסק .

 * אחריו הגיעה הבת, הנסיכה של הבית, הילה.  היום בת 27
* ואחרון ובן הזקונים הוא זוהר בן 24 .
 
תשע"ו

מילון

מקובל
אחד שיש לו הרבה חברים וכולם רוצים בחברתו

ציטוטים

”למדתי שלהיות עם אלו שאני אוהב זה מספיק.“

הקשר הרב דורי