מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא שלי יששכר שייט בנבחרת ישראל

אני וסבא שלי
סבא שלי משרת בגולני
הייתי שייט בנבחרת ישראל קטמרן

סיפור חייו של סבי

נולדתי בכפר יונה בשנת 1956 הייתי בגן "חנה" בכפר יונה, ואז משפחתי  עברה לנתניה ולמדתי בבית ספר שורשים בתקופה שלנו לא היו שיעורים של אנגלית או ערבית רק בכיתות ז'-ח' למדנו התחלה של אנגלית או ערבית והמשחקים שהיו בזמנים ההם היו: קלאס, פורפרות, גולות, גוגואים, חמש אבנים ועוד…..

סבא בילדותו

תמונה 1

התחביב שלי

בגיל 13 בשנת 1970 התחביב של היה הים הייתי חבר במועדון הימי "זבולון נתניה". הייתי שייט בנבחרת ישראל קטמרן הייתי משתתף בתחרויות ושיוטים. בשיוט ההרים זכיתי מקום שני, שיוט לזכרו של אלי כהן (שהיה מרגל ישראלי בסוריה), שיוט אח"י אילת (לזכרם של 47 החיילים שנפלו וטבעו  עם משחתת זו). באליפות הארץ זכיתי במקום החמישי.

לצערי בשנים אלו לא היה עידוד של המדינה בענף זה והחלטתי לפרוש בשנת 1994.

שייט בנבחרת ישראל

תמונה 2

השירות בצה"ל

שרתתי בגולני בגדוד 12, המח"ט (מפקד חטיבה) שלי היה אורי שגיא, בין בוגרי המחזור שלי היה גם יאיר נווה המ"פ (מפקד פלוגה) שלי היה שכנר. היינו שומרים בגבולות ישראל ומתאמנים במקום שנקרא נבי מוסא. שלושה חודשים אימונים ושלושה חודשים "תפיסת קווים" והכי מעניין ביותר היה בגבול סוריה באזור "קונייטרה" היינו מעברים מידע מודיעיני לחטיבת המודיעין .

בשנת 1982 יצאתי למלחמת לבנון הראשונה ישבנו בבקעה מול הסורים והיינו חוטפים ארטילריה כבדה (אש כבדה). הכי היה מעניין ומלהיב שפוצצנו להם את הבונקרים וגילינו את הטילים שיירו על המטוסים שלנו ואז הגיע מטוס של חיל האוויר מסוג F16 שהפציץ את המטרה וכל הבונקר הושמד כליל.

קישור לקובץ התיעוד המלא: הקשר הרב דורי

הזוית האישית

נויה יוסף זאדה: היה לי מאוד כיף לשמוע את סיפור חייו של סבא שלי וככה הכרתי אותו יותר טוב

מילון

מועדון גלישה ושייט - קטמרן
מועדוני "לב הים" מועדונים ובתי ספר לשייט מפרשיות וקטמרן, גלישת רוח וקיאקים ימיים הוקמו בשנת 1983, ומאז ועד היום למדו להשיט מפרשיות (420, קטמארן), גלשנים וקיאקים למעלה מ- 40,000 נשים, גברים וילדים.

ארטילריה
אש כבדה

ציטוטים

”''ואהבת לרעך כמוך''“

”אם אתה חולה לך תעשה ספורט בים“

הקשר הרב דורי