מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייו של מיכאל בן הרוש

מכאל בן הרוש
פינת חמד בדרום אוסטריה
סיפורו של מכאל בן הרוש - אמן ויוצר

אני מיכאל בן הרוש, אמן היוצר בביתו.
לראשונה התעניינתי באמנות בכיתה א' כשהתבקשנו לצייר עלה של עץ הדר. על ציור זה קיבלתי מחמאות וציון טוב ומאז המשכתי לשרבט, לצייר קריקטורות-הכל באופן חובבני. גם שיעורי הכתיבה התמה, והציונים המעולים שקיבלתי חוזקו את התעניינתי בתחום.
העיסוק באמנות היה מובן מאליו וטבעי כשהתפניתי ופרשתי לגמלאות. מימשתי את כל מה שכל הזמן רציתי ואהבתי.. נרשמתי ללמודי ציור בתל אביב-בבית הספר הגבוה לציור בראשותו של פרופ'  מרגרושינסקי, שם קיבלתי את הכשרתי הפורמלית הראשונית באמנות הציור בסגנונות שונים: עיפרון , פחם , אקווארל , שמן ופסטל.
בהמשך השתתפתי בקורסים אצל סולי לוי ז"ל-ציורים באקוורל, במיוחד ב"שיטה הרטובה" וכמו כן אצל עזרא טלקר ז"ל ציורים בשמן. השתתפתי בתערוכות קבוצתיות במסגרות שונות: עובדי חברת החשמל-בתל אביב באגודת אמני אשדוד באחת הפעמים השתתפתי בתערוכת ציורים על קופסאות גפרורים במוזאון קורין ממן באשדוד ובתערוכה אחרת של ציורים קטנים (11×8ס"מ) בחולון.
 
תמונה 1
                                                        רישום חופשי- האיש שבתור
אני מצייר באמצעים שונים ומגוונים: אקווראל , אקריליק , שמן , פחם , עיפרון , אש וכל חומר אחר בעל צבע כמו קפה , קקאו , סלק , אדום ועוד.אני אוהב לצייר בעיקר באקוורל על נייר לח ולצייר בטוש ופחם. הנושאים הייחודיים והאהובים עליי הם טבע נוף ומים על כל צורותיהם…שיטת העבודה שאימצתי כרוכה ב:
א.הכנת סקיצה קטנה של העבודה .
ב.צילום ותיעוד תוך כדי תהליך היצירה מתחילתה ועד סופה. כצייר נטורליסט, אני מייחס לפרשנות שנותנים לעבודתי חשיבות מינורית. חשוב לי להציג אם העבודות על מנת לקבל איזון חוזר ולצמוח ממנו. 
 
תמונה 2
                                                       ציור חוויתי- ההפלגה שנכשלה
 
העשרה:
אקווארל – שיטת ציור בצבעי מים תוך שימוש בפיגמנטים של צבע
 
לצפיה בעבודות נוספות של מיכאל בן הרוש ניתן ללחוץ כאן 

מילון

אקריליק
צבע מהיר-התייבשות הכולל פיגמנטים שעורבבו בתחליב רזין אקרילי

ציטוטים

”"האמנות בשבילי היא אמצעי לביטוי אישי ורגשי של מה שאני רואה". “

הקשר הרב דורי