מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייה של מילכה אנגל

מילכה עם הבנות שירי ועדי
מילכה אנגל בילדותה
עלייה משפחה

למילכה קראו על שם סבתה – אמא של אמה. השם שלה מופיע בתנ"ך, בספר בראשית סוף פרשת נוח. שם המשפחה הקודם שלה הוא: גולדשמידט שפירושו צורף זהב. מילכה נולדה באמריקה-בניו יורק, בתאריך 3/11/56. מילכה היא הבכורה במשפחתה ואחריה יש 2 בנים, אח אחד נולד בניו יורק והשני בירושלים.

הציונות החזקה של אביה גרמה לעלייתם לארץ. הוריה בחרו את שכונתם ושם גרו עד סוף ימיהם.

מילכה גדלה בניו יורק עד גיל 6 וחצי ואז עלתה עם משפחתה לארץ. בניו יורק הייתה להם דירה שכורה של 2 וחצי חדרים וכשהם עלו לארץ היו במלון כמה ימים ואחר כך עברו למעון עולים בקרית היובל, היא ראתה את שר הקליטה גזר סרט ורוד ואז הם נכנסו. שם היו 6 חודשים ולאחר מכן היא התחילה ללכת לגן לזמן מה ואז שלחו אותה לבית הספר בבית וגן שם למדה עד כיתה ח' ואחר כך עברה דירה לקריית משה. מילכה למדה שנה 1 במדרשת "עמליה", ואחר כך למדה בבית יעקב.

%d7%a9%d7%a7%d7%95%d7%a4%d7%99%d7%aa5

זכור לה בית הכנסת "אוהל יצחק" על שם יצחק ילין. תחביבי הילדות  של מילכה היו לסרוג ולקפוץ בחבל. היא אהבה לשבת על עץ החרובים, לאכול ערמונים בחורף, לשחק מונופול, דוקים, חמש אבנים, קלאס ושני חבלים, מילכה אהבה לשחק עם השכנים. למילכה הייתה חברה שחלתה ונפטרה בגיל 14.

מילכה זוכרת שבערבי שבת הם היו שרים שירי שבת. השיר שהיא זוכרת במיוחד הוא השיר:  "דוד מלך ישראל". מילכה אוהבת ילדים ולכן למדה להיות גננת בסמינר "בית יעקב" ופתחה משפחתון שפעל בערך 10 שנים בביתה. מילכה נהנתה מאוד להיות גננת והייתה גננת מגיל 20 עד בערך גיל 30.

מילכה חוותה את מלחמת ששת הימים. היא זוכרת שלפני המלחמה הייתה את תקופת ההמתנה שלקחה 3 שבועות ובמלחמה עצמה ישבו במקלט שהיה למעשה מחסן בתוך ההר. המחסן היה מוגן יותר מהבית, כי נכנסו פגזים לתריס. בסוף המלחמה זכור למילכה שהשכנה כבת ה-20 שלה שרה עם הגיטרה "ירושלים של זהב". היה מתח באוויר והשכונה הייתה מלאה בשקים עם חול, והיה מפחיד.

תמונה 1

כשהייתה מילכה בת 24 טסה לביקור של קרובי משפחה בארצות הברית, וגם כמובן בשביל לטייל ולראות כל מיני אתרים מעניינים כגון: פסל החירות, מגדלי התאומים ועוד. כאשר הייתה אמא ל-3 בנות נסעה לסלובקיה, לברטיסלביה לבקר את חמותה וגם לטיול שורשים, טיול בטבע וכן לבקר בעיר שבה נולד סבה.

תחביביה כיום הם כתיבת יומנים, אומנות ציור בסריגה ותכשיטנות. מילכה הכירה את בעלה בשידוך, וכאשר הייתה בת 27 התחתנה (1984). הייתה מסיבת אירוסים בבית הוריה. החתונה הייתה בירושלים, ואחרי שנה נולדה בתה הבכורה.

%d7%a9%d7%a7%d7%95%d7%a4%d7%99%d7%aa4

הזוית האישית

שירי ארז, עדי עובדיה: ילדיה ונכדה  של מילכה, גרים בארץ. יש לה 5 בנות ונכד אחד, וכמובן הם באים לבקר אותה מידי פעם.

מילון

גולדשמידט
צורף זהב

ציטוטים

”הציונות החזקה של אביה גרמה לעלייתם לארץ“

הקשר הרב דורי