סיפור העלייה של דינה גלסורקר מהודו
סיפור העלייה לארץ של דינה גלסורקר
עלינו לישראל בשנת 1967 מהעיר רוהם שבהודו, מרוהם הגענו לטהרן ומשם לישראל. יום זה זכור לי היטב, זה היה שבוע לאחר מלחמת ששת הימים, רצינו רק לעלות לארץ ישראל הלכנו לשדה התעופה כל החברים והמשפחות שאנחנו מכירים באו להיפרד ממנו. עליתי ארצה בשנת 1967 הדרך שעברנו כדי לעלות לארץ הייתה דרך טהרן. טסנו במטוס ונחתנו קודם בטהרן נשארנו שם לילה בילינו שם היה ממש חוויתי.
דינה בצעירותה, תמונות מהודו
בהודו, גרנו בעיר רוהה במקום שרוב האוכלוסייה שם היא של מוסלמים, אבל למרות הכל חיינו בטוב והסתדרנו איתם כל אחד היה עושה את המנהגים שלו לא הפרענו לאף אחד וגם לנו לא הפריעו היינו ביחד בחגים אך לא אכלנו את המאכלים שלהם בגלל הכשרות וכדי לשמח אותם הבאנו כסף אחד לשני כמו דמי כיס וחיינו חיים טובים.
העיר שדינה נולדה בה בהודו, רוהה
למרות החיים הטובים, בכל זאת העדפנו לעלות לארץ ישראל, למרות שהיה כיף. בארץ היה קצת קשה להתמודד כי היינו חדשים והיינו צריכים ללמוד את השפה העברית וללמוד את החיים שבארץ ישראל, בנוסף, נורא התגעגענו לחיים שחיינו להודו ולעיר רוהה.
היינו משפחה גדולה של 9 אחים כמעט כל האחים היו בארץ חוץ מאחות אחת שהתחתנה ורצתה להישאר עם בעלה בהודו. אחרי שלוש שנים היא עלתה לארץ. קיבלנו שני בתים בגלל שאנחנו משפחה גדולה והתמקמנו . אני אחי ואחותי הלכנו לקיבוץ גשר ואחותי לקיבוץ חקלאות.
נשארנו שם ששה חודשים ולמדנו עברית. עזרנו לאמנו שהייתה תמיד בבית. אחרי שנה מיום עלייתנו, אחי התחתן ואחרי זה אני התחתנתי ושאר אחיי ואחיותיי. לאט לאט עם הזמן התרגלנו וחיינו את החיים שלנו.
השתלבנו בחיים, מצאתי עבודה תחילה לפני החתונה עבדתי בחברת "טל רד", טל רד זה מפעל ליצור של אלקטרוניקה שהיה בלוד. בהמשך מצאתי עבודה בסריגת סוודרים בחברת "אומן". שם בתהליך הייצור ולפני שלב הסריגה של הסוודרים, הכנתי את השירטוט והתכנון, סקיצה של הסוודרים.
המקום בו עבדה דינה , טלרד
תכנית הקשר הרב דורידינה גסולקר השתתפה השנה בתכנית הקשר הרב דורי. במהלך המפגשים ליוו את דינה התלמידות שירה ג'ארד ורעות דוראני ויחד שמעו את סיפוריה ותיעדו אותם.
דינה גסולקר והתלמידה שירה ג'ארד
התלמידה רעות דוראני חונכת את דינה גסולקר
העשרה
יהדות הודו: "יהדות הודו כוללת מגוון נבדל של קהילות היהודיות, שמניינן הכולל הופך אותן לצבר כולל מהגדולים בקהילות אסיה. בית הכנסת של קהילת בני ישראל באחמדאבאד חג חֲנֻכָּה, פנים בית הכנסת הקוצ'יני, מדינת קרלה, הודו. Jewtown יהודי הודו מונים כיום כ-5,000 איש בלבד (כמחציתם במומבאי, כ-1500 בטהנה, 300 בפונה, ורק עשרות בודדות בקוצ'ין, קולקטה וניו דלהי) עד לפני מספר ."
תכנית הקשר הרב דורי, תשע"ה, 2015מדריכה יישובית ניצה דה פורטו
מילון
יהדות הודויהדות הודו כוללת מגוון נבדל של קהילות היהודיות, שמניינן הכולל הופך אותן לצבר כולל מהגדולים בקהילות אסיה. בית הכנסת של קהילת בני ישראל באחמדאבאד חג חֲנֻכָּה, פנים בית הכנסת הקוצ'יני, מדינת קרלה, הודו. Jewtown יהודי הודו מונים כיום כ-5,000 איש בלבד (כמחציתם במומבאי, כ-1500 בטהנה, 300 בפונה, ורק עשרות בודדות בקוצ'ין, קולקטה וניו דלהי) עד לפני מספר עשורים מנו יהודי הודו כשלוש רבבות.