מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור אהבה רטוב

שרה כרמי וצוף
שיטפונות בתל אביב 1954
סיפור אהבה בעקבות השיטפון הגדול בתל אביב 1954

בשנת 1954 ירדו משקעים רבים באיזור החוף, ושכונות שלמות בתל אביב הוצפו. חיילי חיל הים נשלחו לחלץ את המשפחות שבתיהן הוצפו. באחד הבתים התגוררה משפחת כרמי: אלכס, איטה, דוד ועזריאל. אחד מהחיילים שנשלחו לחלץ את המשפחות, היה יעקב ברוך, שהתגורר באותם ימים ביפו עם אשתו ושתי בנותיו הקטנות. יעקב הציל את משפחת כרמי מביתם המוצף.

קישור לכתבה על השיטפון 1954 בתל אביב

"את התמונות הבאות איתרו אנשי ארכיון צה"ל במשרד הביטחון והן מתעדות את שיטפונות חורף 1954 ברחובות תל אביב ואת הפתרונות היצירתיים של התושבים. לפני 59 שנים, כנראה שמערכות הניקוז והתחבורה בעיר היו טובות עוד פחות.

אילנה אלון מנהלת ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, סיפרה כי התמונות אותרו במסגרת תהליך דיגיטציה שעורך ארכיון צה"ל בשנה האחרונה למאות מסמכים, תמונות, חומרי וידאו וקבצי שמע. "הצצה לתמונות של כלי הרכב הישנים והאופניים עם העגלה בה היו מעבירים אנשים מצד אחד לצדו השני של הכביש בהחלט מעוררות נוסטלגיה בכולנו", הוסיפה אלון. "
  • צילום: מקסים סולומון, באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון

תמונה 1

 

תמונה 2

עברו שנים רבות, יותר מ-14 שנים, יום אחד פגש עזריאל כרמי, בנם הצעיר של משפחת כרמי, את שרה, בתו הצעירה של יעקב ברוך, החייל שהציל את המשפחה וחילץ אותם. ההכרות והסיפור המשותף הולידו אהבה בין בני הזוג. הם התאהבו התחתנו, הקימו משפחה ואני נכדתם פרי האהבה שנולדה מחילוץ המשפחה במבול של שנת 1954 בתל אביב.

 תשע"ד

 

מילון

ארכיון צה"ל
הולדתו של ארכיון צה"ל במלחמת העצמאות. תוך כדי מהלך המלחמה החל להיווצר ביחידות הצבא, שזה מקרוב הוקם, תיעוד הקשור בפעילותו המלחמתית. מתוך הכרה בחשיבות החומר אישר דוד בן גוריון, ראש הממשלה ושר הביטחון, ב 1.7.1948 למנות מנהל ל"ארכיון הצבא" על מנת שידאג לרכז, לשמור ולשמר את התיעוד

ציטוטים

”אני נכדתם פרי האהבה שנולדה מחילוץ המשפחה במבול של שנת 1954 בתל אביב.“

הקשר הרב דורי