מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של סבא שלום יפת

סבא שלום ויואב
סבא שלום יפת
סיפור עלייתו של סבא שלום יפת מתימן בתקופת קום המדינה

סבא שלום נולד בשנת 1946 בתימן בעיר חובש להורים יפת ושלומית. בשנת 1949 עלה לארץ עם סבתא שלומית ואחותו ימימה. סבא יפת נהרג כשנה לפני עלייתו של סבא שלום. לארץ הגיע סבא למחנה עולים שהוקם בעיר ראש העין.
 
לאחר שנתיים, בשנת 1951, עברה משפחתו של סבא להתגורר במעברה במושבה גדרה במגורי קבע בשכונת נווה ציון. סבא שלום למד בחינוך עצמאי עד כיתה ד'. סבא למד בצורה שונה כי בזמנו לא היו מספיק כיתות אז נאלצו ללמוד יחד כמה שכבות גיל. למדו רק מקצועות בסיסיים כמו: חשבון, עברית ותנ"ך. מכתה ה' למד בבית ספר אוהל שלום עד כיתה ח'. את המשך לימודיו התיכוניים והעל תיכוניים למד בירושלים. 
סבתא חנה וסבא שלום גרו בקרבת מקום בשכונת נווה ציון. סבתא שולה וסבתא מזל עבדו ביחד בגידול ובטיפוח עצי הדר היה להן קושי לגדל את הילדים ובגלל זה שלחו את סבא וסבתא ללמוד בפנימייה.
תמונה 1
 
גייסו את סבא לצבא ונתנו לו אפשרות דחייה אם הוא ילמד בסמינר מורים ויתחייב ללמד שנה בישוב ספר או בעיירות פיתוח. לאחר שירותו בצבא סבא החליט לעסוק בהוראה והחל ללמד בעיירת הפיתוח קריית מלאכי.
לאחר שסיימו ללמוד החליטו סבא וסבתא להתחתן בשנת 1967. בשנת 1968 נולדה בתם הבכורה ליאורה ובשנת 1969 נולד יניב. בשנת 1974 נולד אבי אביעד עם אחיו דורון ונאור (שלישייה). 
כעבור שלוש שנים התבקש על ידי משרד החינוך לנהל את בית הספר הממלכתי דתי בעיירה. 
כמנהל בית ספר עבד מספר שנים ולאחר מכן עבד כמנהל אגף החינוך ושיקום שכונות בעיריית קריית מלאכי. בשנת 1983 מונה כמנהל מתנ"ס גדרה עד לשנת 1996 ומאז ועד שנת 2013 עבד כמנהל אגף שפע במועצה המקומית גדרה. 
 

מילון

מעברה
דיור מעבר זמני לעולים החדשים

ציטוטים

”לא לוותר. להתאמץ ולהשיג כל מה שלבך חפץ“

הקשר הרב דורי