מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של דניאל להגני

סהר ודניאל
במעברה שם גרנו
מסלול חייו

נולדתי בפרס בשנת 1936, עלתי לארץ בשנת 1950.

כשהגענו לארץ בשנת 1950 היה לי קשה במעברה. הגעתי לבת-ים כשהייתי בן שלוש עשרה. היו אז אולי 10,000 תושבים בבת-ים.

לאחר שנה באה מטפלת בשם פרידה מקיבוץ גת ושאלה אותי אם אני רוצה ללכת לקיבוץ גת. הסכמתי. "גַּת הוא קיבוץ בגבול מישור חוף יהודה ושפלת יהודה, הקיבוץ ממוקם כ-3 קילומטרים צפונית מזרחית לקריית גת. מייסדי הקיבוץ הם אנשי הקיבוץ הארצי השומר הצעיר, רובם הגיעו מפולין, מיוגוסלביה ומאוסטריה".

עברתי לקיבוץ גת, הייתי שם עם עוד ילדים וילדות במשך שנה וחצי בקבוצת ניצנים. בהמשך לא התאים לי המקום והעבירו אותי לקיבוץ חרות המאוחד. כשהגעתי לגיל 17 עזבתי את הקיבוץ וחזרתי למעברה.

%d7%93%d7%a0%d7%99%d7%90%d7%9c

לאחר חצי שנה התגייסתי לצבא. בשנת 1956 הלכתי לצבא ועשיתי טירונות. הייתי בחיל האוויר, בתפקיד נהג אספקת מזון במשך שנה. לאחר שנה העבירו אותי להיות נהג של עזר ויצמן, מפקד חיל האוויר. סיימתי את השירות הצבאי וחזרתי הביתה.

לאחר הצבא הכרתי את רחל ולאחר שלוש שנים התחתנו והבאנו חמישה ילדים לעולם: מרי, שרה, זוהרה, אמנון ושמוליק. הם הביאו לנו 11 נכדים.

אשתי רחל ואני חיינו באושר ועושר במשך חמישים שנה ואז פתאום היא קיבלה אירוע מוחי ונפטרה לאחר שלושה ימים. מאז אני מטפל בנכדים הקטנים.

הזוית האישית

דניאל: התמונה שצרפתי צולמה במעברת בת-ים, בזמן שהגעתי הביתה לחופשה מהקיבוץ. היה לי מאד נחמד יחד במפגשים יחד עם נכדי סהר.

מילון

בית חרות
בֵּית חֵרוּת הוא מושב בעמק חפר בין הערים נתניה וחדרה. המושב שייך למועצה אזורית עמק חפר. היישוב הוקם בשנת 1933 על ידי גרעין עולים מארצות הברית אשר קראו לו על שם הארגון החקלאי האמריקני 'חרות' שעזר להעלותם

קיבוץ גת
גַּת הוא קיבוץ בגבול מישור חוף יהודה ושפלת יהודה, הקיבוץ ממוקם כ-3 קילומטרים צפונית מזרחית לקריית גת. מייסדי הקיבוץ הם אנשי הקיבוץ הארצי השומר הצעיר, רובם הגיעו מפולין, מיוגוסלביה ומאוסטריה. גרעין הקיבוץ היה בכפר סבא ונקרא "המנוף". בט"ו בשבט תש"ב, 2 בפברואר 1942 עלה הקיבוץ על הקרקע.

ציטוטים

”בשרות הצבאי הייתי הנהג של עזר ויצמן, מפקד חיל האוויר“

הקשר הרב דורי