מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של סימה

ירדן וסימה מקלידות את הסיפור
סימה, בעלי ישראל ומרדכי.
סיפור על פגישה מקרית עם בעלה של סימה ובניית משפחתם תוך כדי עליה לארץ.

שמי סימה אליה נולדתי ברומניה 1935 במרץ , גדלתי בעיר בוקרשט.
עליתי לארץ ב1961עם בעלי ובני מרדכי. יש לי שני בנים ושמונה נכדים ונין אחד.
כשעליתי לארץ ישראל התיישבתי בנצרת עילית.
 
הכרתי את בעלי ברומניה, הוא היה בחופש מהצבא. הייתי בדרך לחברה שלי והיא לא הייתה בבית. עברתי ברחוב הוא היה בתחנת אוטובוס והתחלנו לדבר.. הוא סיפר שהוא היה בשואה ו2 אחים שלו  נהרגו, והוא שרד. לאחר מכן הוא ליווה אותי הביתה. הלכנו ברגל  במקום לנסוע ודיברנו. באותו ערב  הוא בא איתי הביתה הכיר את הוריי , והוריי קיבלו אותו כמו בן. 6 חודשים נותרו לו בצבא. אחרי שהוא השתחרר מהצבא הוא חיפש עבודה ומצא עבודה בבית חרושת.  אחרי זה הוא דיבר עם הוריי ואמר להם שהוא רוצה להתחתן איתי. והתחתנו בנובמבר 1953 בהיותי בת 18. אחרי חמש שנים נולד לנו ילד בכור ששמו מרדכי.
 
הייתי בשואה וגם בעלי היה, לא היה לנו אוכל לא היה לנו כלום, היה לנו מאוד קשה בשואה ומאוד כואב הלב, נשארנו חיים בנס. אני מודה לאלוהים שנשארתי בחיים.
העלייה לארץ
לאחר 3 שנים באנו לארץ עם הילד השני שלנו ואז בארץ אמרו לנו ילד אחד לא מספיק וצריך לפחות 3 בשביל להתיישב בארץ. ואז הבאנו עוד ילד אחד ושמו שלמה. למרדכי יש 2 בנות ובן אחד. לבן השני שלי שלמה יש 5 בנים ובניהם תאומים. וכיום יש לי גם נין.
משאלתי
אני רוצה שלום בארץ ושלא יהיה שום פיגועים ושלא יהרגו אותנו.
אני מרוצה ממועדון "גאולים" בקריית ביאליק אני מרוצה מהמתנדבים שבאים לפה ועוזרים לנו עם המחשב וכיף לי לדבר אתם.
 
תפילת "שמע ישראל"
סימה שמעה את התפילה מאביה מילדות ומה שהתפילה מסמלת עבורה זה תקווה לחיים.
 
העשרה
יהדות בוקרשט: "יהדות בוקרשט היא קהילה יהודית מאורגנת שהתקיימה במשך מאות שנים בעיר בוקרשט ותרמה רבות לכלכלתה ולתרבותה של העיר בפרט ושל רומניה בכלל".
תשע"ו

מילון

בוקרשט
בוקַ‏רשט היא עיר הבירה והמרכז השלטוני-המדיני, הכלכלי, התעשייתי והמסחרי של רומניה. בתחילתה העיר הייתה בירתה של נסיכות ולאכיה,. בוקרשט שוכנת בדרום-מזרח המדינה, בחבל מונטניה, על גדות נהר הדמבוביצה ופחות מ-70 ק"מ מצפון לדנובה.

יהדות בוקרשט
יהדות בוקרשט היא קהילה יהודית מאורגנת שהתקיימה במשך מאות שנים בעיר בוקרשט ותרמה רבות לכלכלתה ולתרבותה של העיר בפרט ושל רומניה בכלל.

ציטוטים

”"בבוקרשט היה טוב ויפה אבל רצינו רק את ישראל "“

”סימה שמעה את התפילה מאביה מילדות ומה שהתפילה מסמלת עבורה זה תקווה לחיים. “

הקשר הרב דורי