מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

יפה בת שבע עולה ממרוקו

זוהי הארץ מרוקו ממנה עלתה יפה סקירה.
זוהי העיר בה גלדה יפה עד גיל שמונה.
העלייה מקזבלן.

אני סבתא של הודיה חליוא והחלום שלי היה לעלות לישראל ממרוקו.

נולדתי במרוקו בשנת 1956 בתאריך ה- 28.1.56, לפני שהתחתנתי קראו לי יפה גריגוס ועכשיו קוראים יפה סקירה. עליתי לארץ לפני 53 שנה ממרוקו בשנת 1962. אני מאושרת על הזכות הגדולה שנפלה בחלקי לגור פה בארץ ישראל.

לאמי קראו סוליקה ולאבי קראו משה את 8 שנות ילדותי העברתי במרוקו אימי הייתה חולה ואני וכל אחיי טיפלנו בה ועזרנו לה, אבי נפטר כאשר אני הייתי בת 6 והוא לא זכה לעלות עמנו לארץ ישראל.

אני הייתי בת 8 כאשר עלינו לארץ ביחד עם משפחתי. אני הייתי האחות ה-12 מבין 14 אחיי. 7 מאחיי נפטרו לפני שעלינו לארץ ישראל ולא זכיתי להכיר אותם. אימי עדיין הייתה חולה. עלינו לדימונה, נתנו לנו בית עם שני חדרים והכל היה מאוד צפוף מכיוון שהיינו משפחה מרובת ילדים ב"ה.

היינו משפחה חילונית, ואותי ואת אחיי לקחו לבית ספר חרדי, בדימונה. כאשר מחלתה של אימי גברה היה לה מאוד קשה והיא לא הצליחה לעבוד בעצמה בעבודתה ומסיבה זו לא יכולנו להמשיך ללכת לבית הספר וללמוד. אני ואחיי עבדנו כדי לפרנס את המשפחה, לעזור לאמא ולתחזק את הבית. בשל כך, היה לי ולמשפחתי מה לאכול וכיצד להתקיים. כאשר אני הייתי בת 17 אחיי התפזרו מדימונה והקימו משפחות.

שתי אחיותיי נשארו בדימונה עד היום. בגיל 19 התחתנתי והגעתי עם בעלי לבאר שבע לשכונת רמות, הסתגלתי יפה מאוד בשכונה והשכנים קיבלו אותי יפה,אני גרה בשכונה זו עד היום. נולדו לי 4 ילדים מקסימים. רציתי להקים משפחה טובה, רציתי לתת לילדיי את הכל, מה שלא היה לי. ילדיי התחתנו והביאו ילדים ובגיל 43 הפכתי לסבתא מביתי הבכורה, אמה של הודיה. אחי פנחס, אחרי שהיה חולה המון זמן, נפטר מלוקמיה בגיל 54, הודיה הייתה מאוד קשורה אליו ולקחה קשה מאוד את האבידה. כיום יש לי 16 נכדים שמרווים עליי נחת ב"ה, הודיה היא נכדתי השלישית.

הזוית האישית

יפה בת שבע: אני מאוד אוהבת את ארץ ישראל ושמחה מאוד על החלטת משפחתי לעלות לכאן. תודה לנכדתי הודיה חליוא ולבנות המקסימות מרים בלאו ושובל נקש, על המפגשים ותיעוד הסיפורים.

מילון

ברקוקש
זהו מאכל מרוקאי שמשפחתי נוהגת לאכול בפורים.

ציטוטים

”"אהבה זה הכי חשוב"“

הקשר הרב דורי