מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא מספרת איך הכרתי את סבא?

אני וסבתא
סבתא שרון בקבוצת הסופטבול שלה.
סיפורם של שני אנשים שונים

סבתא שרון מירנה סילברברג מספרת לנעם סילברברג: איך הכרתי את סבא?

סבתא שרון מירנה סילברברג נולדה בססקטון, ססקצ'וון, קנדה בשנת 1942 למשפחה יהודייה כאשר הוריה עברו לקנדה 20 שנה מוקדם יותר מפולין. סבתא שרון גדלה למשפחה עמידה למדי בבית גדול בססקטון, ססקצ'וון. בססקטון היו כ-100,000 אנשים אך רק 200 משפחות היו יהודיות.

סבתא שרון גדלה באוכלוסייה נוצרית כאשר רוב בעיותיה היו חילוקי דעות בין הדורות וגם בין ההורים שגרו בפולין באוכלוסייה יהודית ובין ילדים שנולדו בקנדה באוכלוסייה שהייתה לא יהודית. סבתא שרון חיה חיים ללא מלחמות ככה שהבעיות הגדולות שלה היו חילוקי דעות.

סבתא שרון התחתנה עם דון סילברברג כאשר הכירה אותו בוויניפג, קנדה (דון יהודי). לדון ולה נולדו שלושה ילדים בשם: מונטי, דני (אבא שלי) וצביה. סבתא שרון וילדיה גדלו ביחד עם דון באדמונטון, קנדה ולאחר עשר שנים, בשנת  1976, עברו לישראל. דון וסבתא שרון גרו ברמת גן, כפר דניאל, קיבוץ יקום ומושב חופית. דון וסבתא שרון חיים היום בנתניה בחיים שלווים ונעימים.

סבתא שרון בקבוצת הסופטבול שלה.

2

סבתא שרון הכירה את דון בוויניפג בחנוכה כאשר הוריה שלחו אותה לוויניפג כדי להכיר חבר יהודי. הוריה שלחו אותה לדודה ויום אחד דודה, דודו והיא נסעו להיפגש עם חבריהם שהיו במקרה הוריו של דון. דון גם היה חבר טוב מאוד של אחיה של שרון וישר התחיל לדבר עם סבתא שרון.

לבסוף סבתא שרון חזרה לססקטון ושכחה מדון ורק לאחר שישה חודשים חזרה לדבר אתו. סבתא שרון נסעה ללמוד באוניברסיטת וויניפג ושם נפגשה עוד פעם עם דון, דרכיהם הצטלבו בפעם השנייה, והפעם השניים שמרו על קשר קרוב ואחרי שנים אחדות השניים התחתנו.

הזוית האישית

נעם סילברברג: למדתי במפגשי התכנית  עם סבא שלי, סיפורים חדשים שלא ידעתיו מעברה של סבתא, היה לי כיף להבין עליה וללמוד עליה. ממליץ בחום!

מילון

ססקטון
עיר בקנדה בה סבתא גדלה

ציטוטים

”oh fish“

הקשר הרב דורי