מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא שמחה קינמון מיקרוביולוג

ביומולדת 70 של סבתא. ספט. 2013
סבא עם אבא (תינוק) וסבתא רבא
מילדותי ועד פרישתי

נולדתי בארץ, חמש שנים לפני קום המדינה, בשנת 1943.
 
משך כל חיי גרתי בתל-אביב, למדתי בבית ספר גבעת השלום ובתיכון עירוני ה'. עם סיום הלימודים התגייסתי לצבא ושירתי שירות צבאי מלא בחיל השריון, סיימתי את שירותי כקצין בדרגת רב סרן. השתתפתי כקצין ברוב מלחמות ישראל, החל במלחמת ששת הימים, דרך מלחמת ההתשה, מלחמת יום הכיפורים ומלחמת לבנון הראשונה. סיימתי את שירותי הצבאי כקצין חילוץ בפיקוד העורף, בתקופת מלחמת עיראק.
 
בתום שירותי הצבאי למדתי מיקרוביולוגיה לתואר שני באוניברסיטת תל-אביב ואחר כך השלמתי את לימודי במנהל עסקים. לאחר גמר הלימודים, עבדתי תקופה קצרה כמתאם מחקרים ביולוגיים ורפואיים במשרד הביטחון.
 
בשנת 1974 התחלתי בעבודתי במכון למחקר ביולוגי, שם עבדתי בתפקידים שונים עד לפרישתי לגמלאות בשנת 2010.
 
מאז פרישתי אני עסוק בעיקר בקשר עם הנכדים, פעילות התנדבותית, פעילות חברותית (כגון: הרצאות, הצגות), טיולים בארץ ובחו"ל.
 
העשרה
"מיקרוביולוגיה היא תחום בביולוגיה, העוסק במבנה ובתפקוד של מיקרואורגניזמים – יצורים שכדי לראותם יש להשתמש במיקרוסקופ.
קיימים שלושה סוגי מיקרואורגניזמים: ארכאונים (Archaea), איקריוטים וחיידקים, הנבדלים בצורתם, בגודלם ובדרך חייהם. בנוסף לחקר מיקרואורגניזמים, התחום עוסק בחקר נגיפים, וירואידים, שהם חלקיקים מיקרוסקופיים חסרי תאים ואינם מקיימים את ההגדרה המלאה של המושג אורגניזם‏‏. אך המיקרוביולוגיה חוקרת את כל היצורים הקטנים שלא ניתן לראותם בעין בלתי מזוינת גם אם אינם אורגניזמים. במיקרוביולוגיה קיימים מספר תתי-תחומים עיקריים: תורת החיידקים (בקטריולוגיה), תורת הנגיפים (וירולוגיה), תורת הפטריות (מיקולוגיה), תורת הטפילים (פרזיטולוגיה) ותורת האצות (פיקולוגיה)". ויקיפדיה
 
תשע"ו

מילון

מיקרוביולוגיה
מיקרוביולוגיה היא תחום בביולוגיה, העוסק במבנה ובתפקוד של מיקרואורגניזמים - יצורים שכדי לראותם יש להשתמש במיקרוסקופ. קיימים שלושה סוגי מיקרואורגניזמים: ארכאונים (Archaea), איקריוטים וחיידקים, הנבדלים בצורתם, בגודלם ובדרך חייהם. בנוסף לחקר מיקרואורגניזמים, התחום עוסק בחקר נגיפים, וירואידים, שהם חלקיקים מיקרוסקופיים חסרי תאים ואינם מקיימים את ההגדרה המלאה של המושג אורגניזם‏‏. אך המיקרוביולוגיה חוקרת את כל היצורים הקטנים שלא ניתן לראותם בעין בלתי מזוינת גם אם אינם אורגניזמים. במיקרוביולוגיה קיימים מספר תתי-תחומים עיקריים: תורת החיידקים (בקטריולוגיה), תורת הנגיפים (וירולוגיה), תורת הפטריות (מיקולוגיה), תורת הטפילים (פרזיטולוגיה) ותורת האצות (פיקולוגיה).

ציטוטים

”השתתפתי כקצין ברוב מלחמות ישראל“

הקשר הרב דורי