מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא שלי, תמונת פרופיל

אני וסבא באפולוניה לפני שנה
בעבודה באתיופיה לפני בשנה 2007
סיפור חיים קצר של סבא עמנואל

 
ילדות 
נולדתי בחודש מאי בשנה 1939 בתל אביב. אמי ריבה ילידת סיביר אשר ברוסיה ואבא עקיבא יליד אוקראינה, שהייתה אז חלק מברית המועצות. שניהם עלו ארצה בנפרד בשנה 1925 והתיישבו בתל אביב.
אבא שלי (סבא רבא שלי) היה מורה להנהלת חשבונות ואמי (סבתא רבתא שלי) הייתה עקרת בית.
יש לי אח גדול ממני בשש שנים ששמו דני, שגר היום בירושלים. שנינו למדנו בבית הספר "הכרמל" (היום בית הספר גבריאלי) שהיה מול ביתנו, ולכן הייתי שומע מידי פעם את צלצול הכניסה עוד לפני שעזבתי את הבית והייתי רץ ונכנס לכיתה עוד לפני שנכנסה המורה. אולי זאת הסיבה, בין השאר, שהייתי אלוף בית הספר בריצה.
 
תנועת הנוער, צבא, חתונה ולימודים
כשהייתי ילד הצטרפתי לתנועת הצופים והייתי פעיל בה כמעט עד סוף התיכון. לקראת סוף התיכון הצטרפתי לגדנ"ע (היום של"ח) בצופים, עברתי קורסים שונים, כולל קורס מפקדי גדודים, ובגדנ"ע עברתי קורס מ"כים סיירים.
כנראה שמאז אהבתי מאוד להיות בשטח, לכן הלכתי ללמוד באוניברסיטה גאולוגיה. את השירות הצבאי העברתי כשריונאי, מפקד טנק, ואפילו נשלחתי לאנגליה להתאמן על טנקים חדשים לפני שהגיעו ארצה. הגם שנפצעתי באימונים, זה לא הפריע לי לשרת במילואים בחטיבת שריון שהגיעה לתעלת סואץ במלחמת ששת הימים.
בשנת 1963 נישאתי לסבתא זהבה והתגוררנו בירושלים, מאחר ששנינו למדנו באוניברסיטה העברית. שנתיים לאחר מכן, בשנת 1965, נולדה בתי הבכורה איריס, אימא של אור ולאחר מכן נולדו עוד 2 בנות.
עבדתי כל השנים כגאולוג של מי תהום (הידרוגאולוג) וסבתא זהבה עבדה כמורה וכמנהלת אולפן לעברית. במסגרת העבודה במקצוע נסענו לא מעט לחו"ל, וכמשפחה חיינו 3 שנים באתיופיה ושנה אחת בנפאל.
בשנים אלו העברתי את רוב זמני בשטח, כגאולוג שדה בתנאים מאוד קשים אשר מזכירים את סיפוריי ההרפתקאות של חוקרי הארצות באפריקה עליהם קראנו כילדים.
סבתא זהבה נסעה בראשית שנות התשעים כמורה לעברית לרוסיה,עם תחילת גל העליה הגדול ארצה.
לפני כ-12 שנה עברנו לתל-אביב וכיום אנחנו גרים באזור רמת אביב, לא רחוק ממקום מגוריו של אור.
אני המשכתי לעבוד בחברת תהל והמשכתי גם לנסוע הרבה לדרום אמריקה ולהודו. סבתא זהבה עוסקת ביוגה וגם נותנת שיעורים בבית לקבוצת נשים מבוגרות. בתי השנייה, תמר, גרה עם משפחתה (שני בנים ובת) במודיעין, ובתי הצעירה, יערה, גרה עכשיו עם שני בניה הקטנים ליד ביתנו בשכונת נווה אביבים. על אף שיצאתי רשמית לגמלאות לפני כמה שנים אני ממשיך לעבוד, אומנם לא באופן קבוע, ולמשל בשנת 2014 הייתי חצי שנה במקסיקו ולפני שבועיים חזרתי מפרגוואי.
 
 
תשע"ו, 2016

מילון

גמלאות
כשבן אדם גומר את תקופת עבודתו הוא יוצא לגמלאות ( פנסיה) הוא מקבל תשלום חודשי מקרן בה נאספו כספים אשר הוכנסו במשך שנות עבודתו.

ציטוטים

”עבדתי כל השנים כגאולוג של מי תהום, הידרוגאולוג“

הקשר הרב דורי