מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא נולד עם קום המדינה

בחתונה של סבא בוקי
סבא בוקי
תולדות חייו של סבא בוקי

קשר רב דורי של אלעד מאירוביץ וסבא בוקי, ברוך גילת
שמי אלעד מאירוביץ ונולדתי בתל מונד, בשנת 2005 לאמי עינב ולאבי עדי. יש לישני אחים יובל הבכור ולירון הצעיר. לאמי, עינב, יש אח בכור שגר בארה"ב, אחות צעירה שגרה בצמוד אלינו ושני הורים סבא ברוך (בוקי) וסבתא פועה גילת הגרים לא רחוק מאיתנו, בקדימה. אבל כרגע נתמקד בסבי.
 
סבא בוקי
סבא בוקי נולד בתל אביב בשנת 1948, שבועיים לאחר קום המדינה (י"ט באייר תש"ח) ובמהלך מלחמת השחרור, לסבא רבא מרדכי וסבתא רבתא בלה. סבא וסבתא רבא עלו לארץ לבדם מפולין, סבא רבא בשנת 1924 כשהיה בן 17 וסבתא רבתא בשנת 1933 כשהייתה בת 19. סבא וסבתא רבתא התחתנו בת"א בשנת 1939 ובשנת 1941 נולדה בתם הבכורה רותי (אותה לא הכרתי כי נפטרה לפני שנולדתי). בזמן הלידה של סבא הייתה התקפה אווירית מצרית על תל אביב שגרמה לקשיים רבים בתהליך הלידה, מה גם שסבא נולד מאד גדול 4.65 ק"ג.
 
סבא בוקי היה ילד מאד שובב. תמיד היה מטפס על עצים וקורע את הבגדים, רץ, נופל ונפצע. כשגדל והגיע לגיל בית הספר היה נוהג להפריע בשיעורים, בורח הרבה פעמים לחוף הים ולקולנוע  או משחק כדורסל בזמן השיעורים. לסבא היו הרבה תחביבים במשך שנים רבות: סבא אהב כדורסל וגם היה כדורסלן מצטיין, ראש קבוצת הכדורסל בבתי הספר היסודי והתיכון. בנוסף שיחק גם בקבוצת "הפועל תל-אביב". סבא ניגן שנים רבות בכינור וויולה (כונרת). סבא היה מנוי על "השירות הבולאי" והיו לו אוספים גדולים מאד של בולים מהארץ ומהעולם. לסבא היה אוסף של אלפי קופסאות גפרורים ומטבעות מכל העולם. סבא אהב לשחק "סטנגה", ג'ולות, גוגואים וכל מיני משחקי ספורט ופעילות גופנית.
 
למרות כל השובבות והפעילות הרבה סבא הצליח להיות תלמיד מצטיין ולגמור תואר ראשון בהנדסת מכונות ותואר שני במנהל עסקים. סבא הכיר את סבתא פועה עוד בבית הספר התיכון והפכו לחברים כשהיו בני 16.5 בלבד (הם בני אותו גיל). לאחר סיום הלימודים התגייסו לצבא. את השרות הצבאי עשו כל אחד בנפרד ומכיוון שסבא שירת לא רחוק מאילת נאלצו להיפגש רק לעתים רחוקות. למרות זאת הצליחו לשמור על חברותם ואהבתם ובתום שרותם הצבאי התחתנו. 
 
אחרי החתונה סבתא וסבא גרו בחיפה עד שסבא גמר את לימודיו בטכניון וסבתא באוניברסיטת חיפה ואז חזרו לגור בתל-אביב. סבא התחיל לעבוד במערכת הביטחון, בתחילה  בחיל האוויר ואחר כך במשרד הביטחון. במסגרת עבודתו סבא הרבה לטוס ברחבי העולם ואפילו שהה בארצות הברית פעמיים, כל פעם למשך ארבע שנים. סבתא הייתה מורה לאנגלית ומנהלת בית ספר תיכון בת"א עד פרישתה לגמלאות. סבי וסבתי נמצאים    כיום בפנסיה, הם נהנים מהזמן הפנוי העומד לרשותם ואוהבים לטייל בעולם, לארח, לפנק ולהשתתף באופן פעיל בחיי היום יום של כל עשרת הנכדים.
 
העשרה
השירות הבולאי: "השירות הבולאי הוא הגוף האחראי על הנפקת בולי דואר, חותמות דואר ומעטפות היום הראשון ועל הבולאות בדואר ישראל ולפני כן ברשות הדואר. מקום מושבו בבניין הדואר המרכזי ההיסטורי בשדרות ירושלים מספר 8 ביפו". ויקיפדיה
 
תשע"ו 

מילון

השירות הבולאי
השירות הבולאי הוא הגוף האחראי על הנפקת בולי דואר, חותמות דואר ומעטפות היום הראשון ועל הבולאות בדואר ישראל ולפני כן ברשות הדואר. מקום מושבו בבניין הדואר המרכזי ההיסטורי בשדרות ירושלים מספר 8 ביפו.

ציטוטים

”לסבא היה אוסף של אלפי קופסאות גפרורים ומטבעות מכל העולם. “

הקשר הרב דורי