מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא וסבתא של שילת – יוסף ושרה טרבלסי

ביה"כ הנקרא: "אל-גריבה"
ההילולה
העליה מג'רבה

עלייתם של סבא וסבתא של שילת – יוסף ושרה טרבלסי, לארץ ישראל

בחרנו לספר את סיפור העליה של סבא וסבתא של שילת מצד אמה. נפגשנו עמם, שוחחנו עמם ואף ראיינו אותם, בחרנו להעלות את הסיפור כראיון שערכו עמם.

תהילה ושילת: "למה החלטתם לעלות לארץ?"

סבא: "כאשר הייתי רווק הגעתי לארץ כדי להכיר אותה ולהתרשם ממנה. באמת התרשמתי לטובה מהחיים בישראל וחזרתי לטוניס בידיעה שכאשר אתחתן אעלה לארץ ישראל כי זאת הארץ השייכת לעם היהודי"

סבתא: מאז שנולדנו כל הזמן שמענו על ארץ הקודש שהיא ארץ ישראל, תמיד הזכרנו אותה והתפללנו עבורה. החלום שלי כילדה הוא לעלות לארץ ישראל. כמו כן , שמענו דברים טובים על הארץ..שאנשים מצליחים בה ולכן החלטנו לנסות. סיבה נוספת, רק התחתנו, ורצינו שהילדים שייוולדו לנו יחיו בארץ הקודש ולא בין הגויים "

תהילה ושילת:  מתי עליתם לארץ?"

סבא: "בשנת 1970 העליה הייתה בטיסה לצרפת ומשם טיסה לישראל"

 

תהילה ושילת : "מה עבר עליכם במהלך השנה הראשונה בארץ?"

סבתא: "כאשר הגענו לארץ, לקח זמן עד שקיבלנו דירה קבועה ובינתיים גרנו אצל קרובי משפחה ואח"כ בבית שכור בחברת אמידר. רק לאחר כשנה עברנו לגור בבית משלנו."

תהילה ושילת: "במה עבדתם בארץ?"

סבא: "בהתחלה עבדתי בבניין כעבור זמן מה היה לי קשה לעבוד בעבודה זו ולכן עברתי לעבוד בתור נהג הובלה, לעיסוק זה לא היה דרישה והגיע אליי הצעה לעבוד בתעשיה אווירית והתקבלתי לשם. (קולולו קולולו) עבדתי שם במשך 36 שנה. ולפני כ-7 שנים יצאתי לפנסיה." סבתא: " זמן קצר לאחר שהגענו לארץ נולדה ביתי הבכורה (אמא של שילת) ואחריה ילדיי הבאים, ולכן העדפתי להשאר בבית ולטפל בם."

תהילה ושילת: "כיום לאחר שנים כה רבות האם אתם חושבים שנקלטתם היטב בארץ? האם אתם מרוצים?"

סבא: "כן אנו מאוד מרוצים, ברוך השם נקלטנו היטב בארץ. אומנם ההתחלה לא הייתה קלה, אבל צריך לקחת בחשבון שכל ההתחלות קשות, וכאשר לומדים להכיר טוב יותר את החברה הישראלית, את השפה, מתפתחים הדברים ומשתפרים.

תהילה ושילת: "לו הייתה אפשרות לחזור אחורה בזמן.. האם הייתם משנים את החלטתכם לעלות לארץ?"

סבתא: "לא היינו משנים את החלטתינו עם זאת אנו מתגעגעים לקרובי המשפחה שנשארו שם, למאכלים המיוחדים, ולמראות ולנופים שאנו זוכרים."

 

הזוית האישית

תהילה ושילת: "תודה רבה לכם והמשך שבוע מקסים.

"היה מאוד מהנה וכיף. למדנו להכיר את סבא וסבתא של שילת יותר. מהנה יותר. ביקרנו אותם יותר.. והיה לנו כיף לעבוד איתם יחד.

מילון

אללה בבללה
מה שיהיה יהיה

ציטוטים

”סבא שלי תמיד אומר: "רק בריאות ומזל".“

הקשר הרב דורי