מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא אליעזר אביעזר

פעילות כללית במסגרת התכנית
פעילות כללית במסגרת התכנית
ילדות בירושלים
סבא אליעזר אביעזר מספר לאפרת:
"כאשר משפחתו של אבי עלתה לארץ אחיו של אבי שהיה 'בית"רי' ( תנועתו של יוסף טרומפלדור) עיברת את שם משפחתם משניידר שפרושו חייט ואופה לאביעזר שנלקח מהאמרה "אלוקי אבי בעזרי"
נולדתי בתאריך 6.9.46 בתל אביב למשה וגילה אביעזר ז"ל ובגיל שנתיים עברתי לירושלים, יש לי שני אחים , אחי הבכור איתן ז"ל ואחי הקטן איתן. למדתי בבית ספר "סוקולוב" ואהבתי לשחק כדורגל ובכל שבת הייתי הולך עם חברים לשחק כדורגל.
בילדותי המצב הכלכלי היה גרוע אפילו מקרר חשמלי לא היה לנו וכדי לשמר מזון היינו צריכים לקנות קרח ולחדש אותו כל הזמן ולכן הייתי הולך עם אבי כדי לסחוב את בלוקי קרח. הייתי גם הולך עם אבי לנקות את כסאות האצטדיון כדי להרוויח כסף. המצב היה קשה עד כדי כך שהינו חוסכים במה שאנחנו אוכלים! והייתי מחביא דברים אישיים מתחת המזרון כדי שלא יקחו לי אותם. אפילו בבר המצווה שלי כיבדו את האורחים רק בלחמנייה עם נקניק וחרדל, כי זה מה שהורי יכלו להרשות לעצמם.
אבי עבד כגנן של האוניברסיטה העברית ואימי הייתה מוכרנית הלבשה  ב-"שקם".בצבא שימשתי כנהג. פעם אחת הסעתי ארון מתים. בדרך מישהו היה צריך 'טרמפ' ולא עצרתי לו, אז הוא עלה על החלק האחורי של המשאית, ושהיה צריך לרדת דפק על החלון המפריד בין הנהג למשא. נבהלתי כי חשבתי שהמת התעורר אז עצרתי וברחתי מהמשאית.
התחתנתי בגיל 25 עם אסתר כהן היא עבדה בתור סיעת בגן ילדים ואני כנהג הסעות בתלמודי תורה. ובגיל 26 נולד בני הראשון אורן (אבי) ואחרי שנה וחצי נולד מרדכי ולאחר 9 שנים נולדה ענבל. כיום ברוך ה' יש לי 12 נכדים ולפני חודש התחתנה נכדתי הראשונה.
תשע"ו

מילון

"שקם"
חנות כל בו

ציטוטים

”בילדותי המצב הכלכלי היה גרוע, אפילו מקרר חשמלי לא היה לנו “

הקשר הרב דורי