מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא מספרת: נולדתי על אופנוע

תמונה שלי מתחילת השנה 2016-2017
תמונה שלי ושל אחי על האופנוע של אבי
האופנוע שימש לנו כלי תחבורה משפחתי

שמי גאולה ניסנוב – גבאי, נולדתי בשנת 1942 ואני סבתא של אסף דמבוביץ , גדלתי בקריות, בקריית חיים והגעתי ללהבות הבשן עם גרעין של השומר הצעיר בגיל 19.

לאבי היה אופנוע ובגיל מאד צעיר נסענו עליו אני ואחי התאום ואמא החזיקה אותנו על הידיים. במהלך הנסיעה הכיסא התנתק ושלושתנו עפנו מהאופנוע לקרקע. למזלנו לא קרה לנו כלום. בעקבות המקרה הזה אבא שלי החליט לבנות סירה כתוספת לאופנוע.

תמונה 1
האופנוע שימש לנו כלי תחבורה משפחתי. היינו נוסעים מדי שבוע לטבריה מהקריות כי לסבא שלי היה שם בית מלון גדול (סבי צבי ניסנוב מאנשי ה"שומר" ). בשנים הללו אבי היה אלוף הארץ באקרובטיקה על האופנוע וזכה לגביעים ומדליות. אבי יחזקאל ניסנוב היה חבר במשלחת של אופנוענים מ"הפועל" לאירופה בשנת 1936 כאשר ברחובות הערים כבר התנופפו דגלי הנאצים עם צלב הקרס. המשלחת בעצם יצאה לקונגרס הציוני ה-י"ט בציריך (שוויצריה).

נחזור לסיפור האופנוע, בכל פעם שנגמר היום היינו חוזרים הביתה (מטבריה לקריות), היינו נכנסים לסירה של האופנוע המרופדת כדי שאפשר יהיה להשכיב את הילדים לישון בדרך. היה קצת צפוף אבל בכל זאת כיף. לאחר כמה שנים כשגדלנו והסירה של האופנוע הייתה כבר קטנה עלינו, אבי מכר את האופנוע וקנה מכונית קטנה.

הזוית האישית

בזכות הקשר הרב דורי התחברתי הרבה יותר לסבתי.

מילון

השומר הצעיר
השומר הצעיר הוא תנועת הנוער הציונית הראשונה בעם היהודי. התנועה הוקמה באירופה ב⁻1913 על ידי קבוצת נערים ונערות יהודים שביקשו למצוא דרך חדשה לחבריהם ולשאר בני עמם בגולה. התנועה פועלת בישראל וברחבי העולם ומקיימת פעילות חינוכית שבסיס רעיונה "תיקון אדם⁻תיקון עולם" על פי ערכי הליבה של השומר הצעיר - ציונות,סוציאליזם ואחוות עמים.

הקונגרס הציוני
הקונגרס הציוני העולמי הוא כינוס פומבי של נציגי היהודים הציוניים ממדינות שונות, המוסד העליון מבחינת חקיקה וקבלת ההחלטות של ההסתדרות הציונית העולמית, מעין "בית מחוקקים" יהודי כלל⁻עולמי.

ציטוטים

”"האופנוע שימש לנו כלי תחבורה משפחתי".“

הקשר הרב דורי